Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Cups/Samba] HP930C LPT  (gelezen 2660 keer)

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Gepost op: 2006/11/02, 21:34:27 »
Allereerst kom ik er al niet uit hoe ik kan zien of deze is aangesloten, via DMESG geeft hij niks weer in de vorm van Printer of LPT.

Ik heb nu Cups en Cups-Client geinstalleerd en heb nu via het web een toegang met de Configuratie van het geheel, echter haalt dit niks uit want ik mag geen Printer Toevoegen omdat de Admin Rights geblockd zijn.

Via Cupsd.conf configuratie lukte het me ook niet met de nodige tutorials want ze vertelde allemaal iets anders.

Kan iemand mij in een Nutshell uitleggen hoe zijn/haar niet USB printer is geinstalleerd en toegankelijk vanuit een Windows Omgeving zonder dat iedere gebruiker in hoeft te loggen om te printen

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/06, 18:05:18 »
Niemand die mij even in sneltrein vaart door deze config heen kan helpen?

Offline wutnubu

  • Lid
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/07, 06:38:12 »
Kijk eens hoe ik het heb gedaan op http://members.chello.nl/w.hellinga

Succes

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/12, 17:46:39 »
Dit heeft idd geholpen alleen krijg ik het volgende niet werkend

- GastAccount, ik heb dit zowel onder Global als bij printer als guest ok = yes vermeld, maar dit heeft geen effect.
- Wanneer ik inlog met een andere account dan workstation krijg ik bij Printers de status niet te zien, hij geeft dan "Toegang geweigerd kan geen verbinding maken" maar ik kan wel printen echter kan ik de status niet volgen...beide zitten in dezelfde groep en heb zover ik weet geen restricties aan de account printaccount gehangen die workstation wel heeft.

Offline wutnubu

  • Lid
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/13, 06:53:17 »
Dat van die printers kun je vanuit CUPS regelen. In je browser naar http://localhost:631/admin

succes

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/13, 10:01:42 »
Ja dat had ik inderdaad gedaan, maar wanneer ik de gebruikers toevoeg voor het gebruik werkt het nog niet.

Wat moet ik activeren om de printer status te kunnen zien want het blijkt nu dat ik ook met de workstation account geen toegang heb.

Offline wutnubu

  • Lid
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/14, 10:34:09 »
Heb je hier wat aan:

http://www.tuxbrothers.net/site/samba

Succes

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/15, 22:25:35 »
Welke instelling moet ik aanpassen om de hoeveelheid geheugen aan te passen, ik kan nu maar 1 document tegelijk afprinten, wanneer ik dan vraag om 10 keer hetzelfde document af te drukken krijg ik er 1 en soms 2.

Hij geeft ook de melding dat het geheugen van de Printer vol zit.

in de Cups.conf kon ik hier niks van terugvinden.

Offline wutnubu

  • Lid
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/16, 06:34:04 »
Dat klinkt vreemd, de printcue zit natuurlijk niet in de printer maar bij Cups.

Google eens op "cups" en "de kreet" die je krijgt als dat geheugen vol is.

Succes

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/16, 09:20:37 »
Oke dat zal ik wel doen dankjewel...had al een en ander gezocht maar was idd vergeten met de echte foutmelding te zoeken.

Wanneer ik op ctrl+p druk in Windows hangt hij eerst een poosje, het is geen netwerk gerelateerd probleem (toen windows de printer nog sharede was er geen delay) en zelfs wanneer de server totaal niet belast word duurt het zo'n 15seconde.

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/19, 22:36:45 »
Ik heb op google gezocht met "De printer ondersteunt de hoeveelheid afdrukken niet" maar dit levert niks op, had iets over /usr/bin/gs -dNumCopy ** gelezen maar dit is niet de oplossing, iemand enig idee, want per stuk copieren is soms best irritant

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/19, 02:03:26 »
Hoe hebben andere hun Cache ingesteld, dit moet toch een simpele vermelding zijn die ik nu even niet terug kan vinden.

Offline wutnubu

  • Lid
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/19, 06:45:18 »
Sorry JunkieXP ik heb even geen antwoord voor je, wellicht iemand anders?

Groet

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/19, 16:33:29 »
Heb je hier met jou printer geen last van, of slaat deze zijn cache al in het apparaat zelf op, mijne heeft die functie helaas nog niet.

Offline wutnubu

  • Lid
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/19, 16:44:27 »
Nee, ik heb een Brother Laserjet HL1230 en een Canon Lasercolour LBP5000, die het voortreffelijk doen.

Het probleem dat je beschrijft heb ik nog nooit gezien overigens.

Groet

JunkieXP

  • Gast
[Cups/Samba] HP930C LPT
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/22, 13:05:56 »
Ik kan nu zelfs compleet niet meer printen, de computers waarmee ik eventuele .doc bestanden wil printen laat de applicatie hangen en wanneer ik via de Webinterface van Cups een testpagina wil printen krijg ik "Quota limit reached."

Zelfs wanneer ik de Temp map "/var/spool/cups/" leeggooi werkt het nog niet naar behoren.