Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Syncronisatie programmas en/of dock  (gelezen 953 keer)

Offline bjelee

  • Lid
Syncronisatie programmas en/of dock
« Gepost op: 2011/09/18, 18:35:30 »
Hoi allemaal,

Weet iemand of er een manier is om de geinstalleerde programma's 1 op 1 te syncroniseren tussen meerdere pc's. In mijn geval  2.
Soortgelijke vraag; maar dan voor mijn dock onderin het scherm. Gebruik ubuntu klassiek.

Heb een laptop (welke dient als PC) en een laptop. Zou het fijn vinden als ik dezelfde programma's en zelfde dock bij beide werkplekken zou hebben.
Scheelt me weer instellen op beide.........

Alvast bedankt!

Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/18, 19:52:20 »
Als je op die andere PC ook Ubuntu hebt staan (of een Ubuntu-afgeleide), dan kun je gewoon de ingebouwde Ubuntu One gebruiken.

Offline bjelee

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/18, 20:20:06 »
Zekers. Beiden staat Ubuntu op.
Kun je wellicht wat meer toelichting geven? Ik heb die optie(s) niet in Ubuntu One gezien.

Offline Macfan

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/18, 20:55:38 »
Met het programma Remastersys Backup (http://sourceforge.net/projects/remastersys/files/remastersys-ubuntu-karmic-lucid-maverick/) kan een 100% kopie van je besturingssysteem, inclusief alle geïnstalleerde programma´s en instellingen op cd/dvd gebrand worden. Misschien kun je een kopie van één van je besturingssystemen via Remastersys Backup op cd/dvd branden en deze dan op de andere computer installeren.
Rob

Offline bjelee

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/18, 21:32:30 »
Hey Macfan,

Dank voor je reactie. Het is niet helemaal wat ik bedoelde. Maar het is iets wat ik kan overwegen.

Het is voor mij echt wat een continueing story is. Zeg maar; af en toe probeer je is een nieuwe programma die je bevalt, dus laat staan op je pc. Die wil ik dan niet ook per se op de andere installeren.

Het zelfde als Ubuntu One. Op het moment dat je een bepaalde map gesynchroniseerd wilt hebben (in mijn geval documenten) wil ik dat elke wijziging continue ook op de andere pc/laptop zo aangepast wordt middels een bepaalde synchronisatie?

Het kan natuurlijk ook zijn dat het iets te veel van het goede is wat ik vraag hehehehehe :) :) dat geef ik toe

Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/18, 23:40:25 »
Als ik een document op mijn schoollaptop maak en ik klik op Opslaan, dan synchroniseert U1 dat automatisch. Zet ik dan thuis mijn desktop PC aan, wordt direct dat document naar mijn PC gesynchroniseerd.

Offline bjelee

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/18, 23:46:22 »
Sorry volgens mij praten wij langs elkaar heen..
U1 gebruik ik ook zo en dat werkt perfect!!!

Mijn vraag was meer voor (geïnstalleerde) programma's. Dus ik installeer Google Chrome op mijn pc dat die dan ook automatisch wordt geïnstalleerd op mijn laptop. Als ik iets wijzig (een programma) op mijn laptop dat dit dan ook wordt aangepast op mijn PC.
Dus niet een document. Maar puur en zuiver een programma.

Hetzelfde voor het dock onderin wat ik gebruik. Momenteel "Docky". Dat als ik die op een op een bepaalde manier instel dat dit ook bij de andere zo ingesteld wordt.

Maar goed, begrijp dat dit (nog) niet mogelijk is?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/19, 00:39:46 »
Je kunt altijd een lijst van geïnstalleerde pakketten genereren op computer 1:
sudo dpkg --get-selections | grep -v 'deinstall'| awk '{print $1}' > installedpackages.txtKopieer die installedpackages.txt naar computer 2 en voer aldaar uit:
cat installedpackages.txt | xargs sudo apt-get -y install

Offline bjelee

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/19, 19:35:36 »
Hej thanks dat is een goed idee ga ik uitproberen.
Het komt al aaaardig in de buurt van wat ik wil.

Ieder geval zo snel als mogelijk, en dit is al aardig snel!!! :) sneller dat de progjes een voor een installeren.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/19, 20:08:10 »
Dat kopieert alleen pakketten (software) maar niet de instellingen. Om de instellingen te kopiëren kun je de relevante directory's (meestal verborgen) in je home directory sychroniseren tussen de twee pc's.
Installeer op pc2 openssh-server.
Dan kun je, als je op beide pc's dezelfde gebruiker hebt en krek dezelfde instellingen wenst, dit uitvoeren:
rsync -vau --delete-after /home/bjelee/ bjelee@pc2:/home/bjelee/
Let wel: dit doe je bij voorkeur alleen bij twee gelijke versies van Ubuntu.
Het systeem met pakketten kun je ook gebruiken op ongelijke versies van Ubuntu en zelfs bij Debian, ook om bijvoorbeeld een vers geïnstalleerde Ubuntu te voorzien van de door jou gewenste pakketten.

Offline bjelee

  • Lid
Re: Syncronisatie programmas en/of dock
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/19, 20:11:23 »
Wederom dank!
Helaas/gelukkig ben ik totaal nieuw in Linux (Ubuntu). Wel zeer handig met Windows machines dus dat moet goed komen.
Moet alleen even er voor gaan zitten en dan komt het goed.