Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NFS probleem  (gelezen 1976 keer)

wr19026

  • Gast
NFS probleem
« Gepost op: 2006/02/09, 11:57:14 »
'k Probeer het maar als nieuwe thread....

Wat er gebeurd is het volgende:
De server heeft 1 share directory die via NFS wordt ge-exporteerd. Owner en group zijn root.

De client(s) mounten via automount 4 subdirectories van deze share directory. Voor het gemak noem ik ze maar 1, 2, 3 en 4. Op de server is root de owner van deze subdirectories en behoren ze tot de group users.

Op de client zie ik als root en als (NIS) (non-priviledged) gebruiker het volgende: 1, 2, 3 en 4 zijn zichtbaar. Owner en group is root. Als ik een ls doe lijkt het alsof de directory leeg is terwijl root op de server wel de inhoud kan zien.

'k Wordt gek! Helemaal omdat ik dezelfde directories vanaf Windows machines (ze worden ook via Samba geshared) wel netjes kan zien en benaderen.

Heeft iemand een idee waar m'n setup fout zit? Alvast bedankt.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
NFS probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/09, 13:17:59 »
Heb je volgende optie gebruikt in je exports:
(rw,no_root_squash)

wr19026

  • Gast
NFS probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2006/02/09, 14:03:09 »
Ja, dat heb ik van een eerdere post van je overgenomen. Volgens mij was het ervoor nog erger, nl. dat ik de directories als non-priviliged user niet eens kon zien.

En het is met automount zo makkelijk op te zetten en te repliceren op de clients dat het te mooi is om niet te gebruiken.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
NFS probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2006/02/09, 14:36:22 »
Zijn de dirs gemount op de client? Wat zegt df -k?

wr19026

  • Gast
NFS probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2006/02/09, 16:59:16 »
Voorlopig weinig want na m'n printersharing op deze client om zeep geholpen te hebben ben ik maar opnieuw gaan installeren :) Maar ik hou je op de hoogte.