Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinden en benaderen ext HD  (gelezen 1035 keer)

Offline Mart

  • Lid
Verbinden en benaderen ext HD
« Gepost op: 2012/04/05, 08:53:45 »
Hoi,

Gisteren de server geinstalleerd en alles werkt.
Nu ben ik een ontzettende leek op dit gebied, weet wel wat van php, html en perl, maar netwerken ho maar... :(

Ik wil graag wat hulp bij het verder instellen van de server:

1. Ik heb mijn externe harddisk op een usb poort aangesloten en hoopte dat ik 'm met bv ftp kon zien en benaderen maar ik zie 'm niet...
2. Ook vraag ik me af hoe je de boel instelt zodat je films etc kunt uploaden naar die ext. HD en hoe je dat dan weer middels bv XBMC kunt afspelen of hoe anders. Kun je die ext. HD ook vanaf internet benaderen voor bv. muziek te streamen?
3. Ik stuitte ook nog op een 'rechten' probleem bij het uploaden met ftp, al iets aangepast in vsftpd.conf maar het lukte nog niet...

Wie zet me op het goede spoor????

Alvast bedankt.

Re: Verbinden en benaderen ext HD
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/05, 15:20:15 »
Hoi,

Gisteren de server geinstalleerd en alles werkt.
Nu ben ik een ontzettende leek op dit gebied, weet wel wat van php, html en perl, maar netwerken ho maar... :(

Ik wil graag wat hulp bij het verder instellen van de server:

1. Ik heb mijn externe harddisk op een usb poort aangesloten en hoopte dat ik 'm met bv ftp kon zien en benaderen maar ik zie 'm niet...
2. Ook vraag ik me af hoe je de boel instelt zodat je films etc kunt uploaden naar die ext. HD en hoe je dat dan weer middels bv XBMC kunt afspelen of hoe anders. Kun je die ext. HD ook vanaf internet benaderen voor bv. muziek te streamen?
3. Ik stuitte ook nog op een 'rechten' probleem bij het uploaden met ftp, al iets aangepast in vsftpd.conf maar het lukte nog niet...

Wie zet me op het goede spoor????

Alvast bedankt.

kijk eens hier http://lcardinaals.wordpress.com/2011/08/28/ubuntu-server-het-aankoppelen-van-een-externe-hardeschijf/

Offline Mart

  • Lid
Re: Verbinden en benaderen ext HD
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/06, 19:21:38 »
Ja, TOP, bedankt. Hij wordt nu gevonden. Ik kan nu op bv een windows pc de bestanden zien.... maar....
Als ik dan een bestand wil openen krijg ik een foutmelding van Win7: "Er is een fout opgetreden bij het tot stand brengen van een verbinding met de server. De beveiligingsgegevens van de server kunnen niet worden gevalideerd.",\.

Weer een lastig probleem...  ???

Offline Mart

  • Lid
Re: Verbinden en benaderen ext HD
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/09, 07:40:10 »
Ok, veel gelezen en geprobeert... disks gemount en alls werkt naar behoren.
Thanks voor de reply en ook de vele interessante topics op dit forum.
Super!!