Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MKV-bestanden kan ik niet afspelen met vlc  (gelezen 1981 keer)

Offline JohnP

  • Lid
MKV-bestanden kan ik niet afspelen met vlc
« Gepost op: 2015/10/17, 20:10:05 »
Beste mensen,

Ik heb een aantal MKV-bestanden die ik niet af kan spelen met vlc. Is er een extentie die ik kan downloaden om deze alsnog met vlc af te spelen? Is er een andere speler die deze wel afspeelt? Of is er een mogelijk om deze MKV-bestanden te converteren naar mp4-bestanden?

Alvast bedankt.

Offline jan11000

  • Lid
Re: MKV-bestanden kan ik niet afspelen met vlc
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/17, 20:24:00 »
Als je ze niet kan spelen, dan kun je ze ook niet converteren!!!!!

Je hebt soms een rare mkv dacht ik, deze wijkt van de norm, en daar willen ze dat je download van een rare site, ditr dus niet doen, dit is ook voor windows gedacht.
Zelf denk ik, dat er virussen/spyware wordt geinstalleerd.

Dit doen,
https://sites.google.com/site/computertip/
Hier vind je hoe je myltinedia kunt installeren.
Als dan vlc en ander video spelers het niet spelen, dan klopt er iets niet aan je mkv, kan ook nog verkeerd gemaakt zijn.
Een mkv is gewoon een comtainer waar een film in zit, dus misschien verkeerd gemaakt.
Werken andere mkv's wel, dus van andere plaatsen downloaden, dan weet je het snel genoeg.

Offline JohnP

  • Lid
Re: MKV-bestanden kan ik niet afspelen met vlc
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/17, 20:50:39 »
Bedankt voor je inbreng jan11000.

Ik heb getest en een ander mkv bestand doet het wel goed(zowel geluid als beeld). Bij deze mkv bestanden krijg ik wel geluid maar geen beeld. Daarnaast krijg ik de volgende foutmelding (zie bijlage). Kan ik er dus van uitgaan dat deze mkv bestanden niet goed in elkaar gezet zijn en dat deze het daarom niet doen? Of bestaat er een verschil tussen mkv-bestanden?
De Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu bevat geen MKV codecs dus daar heb ik in dit geval niks aan.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/17, 20:56:54 door JohnP »

Offline Bloom

  • Lid
Re: MKV-bestanden kan ik niet afspelen met vlc
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/17, 22:13:09 »
HEVC is een x.265-videocodec. Recente torrents bieden die nogal eens aan. In VLC zit dat nog niet in gebouwd, maar in Kodi wel.

Re: MKV-bestanden kan ik niet afspelen met vlc
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/18, 16:04:18 »
Of bestaat er een verschil tussen mkv-bestanden?
Ja; MKV is slechts een mediacontainer, en kan verschillende codecs bevatten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Matroska