Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet in Ubuntu 11.4  (gelezen 751 keer)

Peterandus

  • Gast
Geen internet in Ubuntu 11.4
« Gepost op: 2011/10/13, 17:58:12 »
Ik heb Ubuntu 11.4 geïnstalleerd op een aparte schijf met Windows xp op de andere schijf. Ik krijg met Ubuntu geen internet met een bekabelde internetvebinding. In Windows XP heb ik wel internet. Weet iemand waar dat aan ligt?, en wat ik er aan moet doen om wel internet te krijgen onder Ubuntu

Bij voorbaat dank:
Peter Dingenouts
« Laatst bewerkt op: 2011/10/13, 18:45:02 door Peterandus »

wimmel

  • Gast
Re: Geen internet in Ubuntu 11.4
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/13, 19:12:11 »
Ik heb net hetzelfde probleem.

Op kantoor hebben we een bekabeld LAN-netwerkje met 3 pc's. Op één van die pc's (NIET de server) heb ik nu Ubuntu 11.04 geïnstalleerd, nadat Windows het begon te laten afweten.

Ik slaag erin de gedeelde mappen op de server terug te vinden via een automatische verbinding "eth0", die Ubuntu bij de installatie zelf heeft gecreëerd. Ook de printer heb ik teruggevonden. Die verbinding is echter heel erg traag, en soms krijgt de printer rare kuren. In plaats van deftige printjes komen er dan pagina's met vreemde tekens en onleesbare stukken uit de printer gerold. Precies of de data onderweg voor een deel verloren gaat. Heeft dat te maken met het feit dat ik via Ubuntu op een Windows-server zit?

Het grootste probleem is echter dat ik er maar niet in slaag op internet te geraken, en dat is voor mijn werk een heel groot probleem. Ik heb zowat alles al een beetje geprobeerd. Ik heb een speedtouch 510i Thomson modem. Er zit ook nog een security gateway tussen maar ik heb al ff rechtstreeks op de speedtouch aangesloten, dus aan die gateway ligt het niet. Pingen lukt op 192.168.1.1. Vroeger maakte ik probleemloos verbinding met het internet op de Windows-PC, maar dus wel degelijk via het LAN-netwerk.

Ik krijg simpelweg geen enkele verbinding met het internet. Andere DNS werkt ook niet. Ik heb de configuratie van mijn verbinding intussen opnieuw op Automatisch gezet.

Hopelijk kan iemand helpen.


Mocht niemand een antwoord op het printerprobleem weten, dan post ik die vraag later wel in de topic voor Netwerken en servers.

Alvast bedankt!!!