Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother printer x2  (gelezen 628 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Brother printer x2
« Gepost op: 2011/11/16, 10:49:20 »
Hallo allen,

Op een Ubuntu machine (nu 10.04) moeten 2 verschillende Brother MFC printers gaan werken. Een MFC-7360N via USBen een MFC-7840W via netwerk. De laatste werkt naar behoren.

Ik weet dat de drivers voor scannen verschillend zijn. Voor de ene is het brscan3 via netwerk en voor de ander brscan4 met usb. Ook voor de printerdriver is er zo te zien een andere driver beschikbaar.

Mijn vraag is of ik nog ergens rekening mee moet houden bij installeren. Ik zit natuurlijk niet te wachten op veel conflicten...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Re: Brother printer x2
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/16, 13:53:28 »
Het is mij niet compleet duidelijk wat u bedoelt, maar als ik het goed interpreteer, vraagt u of twee printers geen problemen moeten opleveren. Mijn antwoord daarop is: nee. Twee printers installeren op één computer levert geen problemen op, in ieder geval in ons huis niet, op verschillende computers met Ubuntu. Beschikbaarheid van drivers is eigenlijk het enige probleem wat kan optreden bij het aansluiten van printers op Linux; ook moet u soms extra drivers of software installeren. Maar dit geldt voor printers onder Linux in het algemeen en heeft verder niets te maken met het aantal aangesloten printers.

Kort gezegd: twee printers tegelijk installeren moet geen problemen op zich opleveren.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/16, 14:05:53 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Brother printer x2
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/16, 14:30:31 »
De bedoeling was inderdaat om uit te vinden of er problemen konden ontstaan door 2 verschillende maar wel verwante drivers te installeren.

Dank voor je antwoord. Ik had al niet het idee dat het een probleem zou zijn. Ze zijn echter heel verwant aan elkaar vandaar de vraag. Gelukkig zijn de Brother printers prima voor linux. Ik heb geen grote problemen ondervonden behalve de overgang naar de nieuwe Unity versies. Dan moeten de drivers op een andere plek staan en een extra regel aan een een bestand worden toegevoegd.

We gaan dus gewoon installeren.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/16, 14:32:29 door ejfrolich »
Linux Mint, mijn nieuwe keus!