Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird: problemen met verzenden mails voor Yahoo-account  (gelezen 3203 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik gebruik TB voor het binnenhalen en verzenden van mails van zowel mijn yahoo- als mijn gmail-account. Normaliter geen probleem, maar de laatste weken merk ik dat het verzenden van mails vanop m'n yahoo-adres (maar dus vanuit TB) erg vaak mislukt of veeeeeeeel trager verloopt dan mijn gmail-mails. Ontvangen van mails is geen enkel probleem; het gaat enkel over het verzenden.

Ik heb m'n yahoo-account al eens omgezet naar de zgn. oude versie en zelfs gewisseld naar de nieuwe versie, maar dat levert geen verbetering op.

Ik heb recent ook de webmail-extensie voor thunderbird geïnstalleerd, hoewel ik daar eigenlijk geen enkele reden voor had--alles draaide vroeger ook ZONDER die webmail-extensie--, maar het draait nog steeds even slecht.

Concreet: ik verzend m'n mail, TB zegt dat 'ie verbonden is met smtp.yahoo.co.uk, het balkje loopt over en weer gedurende lange tijd ... en dan krijg ik het TB-bericht dat het "verbinden met de SMTP mailserver is mislukt". Nochtans gaat het af en toe WEL.

Soms helpt het als ik een mail verzend en wacht op de foutmelding

Voor alle duidelijkheid: als ik mail verstuur vanuit gmail (in TB weliswaar) heb ik geen problemen.

Wat is er aan de hand? (Ik vrees een beetje dat "ze" bij Yahoo problemen hebben veroorzaakt, want hier en daar vind ik op forums verwijzingen naar problemen met yahoo en TB).
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline siegi

  • Lid
Thunderbird: problemen met verzenden mails voor Yahoo-account
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/13, 17:38:23 »
Ik zou je mail zowiezo gewoon via je internet provider verzenden. Het reply adres kan je op yahoo of gmail houden.
Bij telenet heb ik hier ooit ook problemen mee gehad dat ze externe smtp server blokkeren.
Voor telenet is de server uit.telenet.be
Bij skynet is het relay.skynet.be

Offline eendje

  • Lid
Thunderbird: problemen met verzenden mails voor Yahoo-account
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/13, 18:11:33 »
Als je de gratis versie van yahoo mail gebruikt heb je geen pop3 toegang. THunderbird heeft waarschijnlijk een stukje software aan boord dat je yahoo account benaderd via webmail. Aangezien dze dat nog wel eesn wijzigen kan het zijn dat het niet meer werkt. Ik heb zelf via Evolution het programma Freepops gebruikt (zit in repo's) en die brengen geregeld updates uit om de boel weer aan de praat te krijgen. Ik ben er mee gestopt, want het was mij te veel werk om telkens te updaten. Je moest er ook maar toevallig achter komen dat het niet meer werkte...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Thunderbird: problemen met verzenden mails voor Yahoo-account
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/19, 15:35:29 »
Citaat van: eendje
Als je de gratis versie van yahoo mail gebruikt heb je geen pop3 toegang. THunderbird heeft waarschijnlijk een stukje software aan boord dat je yahoo account benaderd via webmail. Aangezien dze dat nog wel eesn wijzigen kan het zijn dat het niet meer werkt. Ik heb zelf via Evolution het programma Freepops gebruikt (zit in repo's) en die brengen geregeld updates uit om de boel weer aan de praat te krijgen. Ik ben er mee gestopt, want het was mij te veel werk om telkens te updaten. Je moest er ook maar toevallig achter komen dat het niet meer werkte...
Met Freepops kun je alleen mail ontvangen, niet versturen. Ik gebruik het voor m'n gratis Yahoomail  in Thunderbird maar het is inderdaad niet erg betrouwbaar. Voor versturen heb je toegang tot een aparte SMTP server nodig.