Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen  (gelezen 3112 keer)

[OPGELOST] Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Gepost op: 2013/09/15, 16:27:07 »
Hallo Forum,

Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen omdat dit niet goed werkt op mijn laptop.

LibreOffice 3.0 werkt wel goed.

Wie heeft een goede tip.

mvg

Spidey-Westland
« Laatst bewerkt op: 2013/09/16, 22:10:42 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

[OPGELOST]Re: Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/15, 16:45:37 »
Hier zijn er enkele fout meldingen:

« Laatst bewerkt op: 2013/09/16, 22:10:57 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/15, 18:30:53 »
Dit gaat niet over LibreOffice 4 die niet goed werkt, maar over een corrupt pakketsysteem. Heb je LO 4 zelf geïnstalleerd, en hoe? Op zich niets mis mee, want zelf installeer ik LibreOffice tegenwoordig handmatig, omdat op die manier het menu zoals vroeger apart is, en niet in de bovenste werkbalk geïntegreerd is (met als gevolg dat toetsen als Alt+F om het menu te openen, niet werken).

Herstellen van een gebroken pakketsysteem is niet eenvoudig. Misschien wat inspiratie hier (http://askubuntu.com/questions/82014/how-to-fix-a-ruined-package-catalog) hoewel dit voor 11.10 nog is. Aan de commandolijn zal dit echter waarschijnlijk nog geldig zijn.

[OPGELODT]Re: Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/15, 19:38:14 »
Hallo,

@ Vanadium Die melding krijg ik namelijk tijdens het installeren van LibreOffice via Ubuntu Softwarecentrum

Ik heb dit via
http://nl.libreoffice.org/download/ opgehaald. en daarna geïnstalleerd.

Ik heb ook gevonden dat 12.04 was 64-bit en upgrade van 13.04 werkt nu als 32-bit.
Waardoor dit is gewijzigd weet ik niet.

Maar is dit soms het oorzaak van de problemen?

Hoe kan ik dit weer naar 64-bit omzetten?

mvg

Spidey-Westland
« Laatst bewerkt op: 2013/09/16, 22:11:13 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/15, 20:01:09 »
Je hebt dan toch zelf pakketten gedownload. Inderdaad, als je deb bestanden installeert, dan wordt softwarecentrum hiervoor geopend. Dat is echter niet hetzelfde als een programma kiezen in softwarecentrum en dan installeren: op dat ogenblik worden namelijk automatisch DEB bestanden gedownload uit een voor je Ubuntu versie geteste bron.

Mogelijk heb je dus inderdaad handmatig bestanden voor een verkeerde architectuur geïnstalleerd (of probeer je dat te doen). Als ik je vorige post lees, dan zou er wel eens wat fout kunnen gegaan zijn met je upgrade naar 13.04. De kortste pijn en de gemakkelijkste oplossing zou wel eens een verse installatie van 13.04 kunnen zijn. Dan komt automatisch de geschikte LibreOffice mee.

Bewaar voor je een verse installatie doet, al je persoonlijke en onvervangbare bestanden op een externe schijf. Na installatie plaats je je gegevens terug. (met andere woorden: vergeet niet je backup bij te werken vooraleer je een verse installatie doet).

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/15, 21:34:46 »
Waar heb je het nu juist over? OP installeert een versie 4.0. De laatste versie is nu 4.1, maar heeft nog wat meer "vervelende bugs" zoals " letters move around during editing/typing (fdo#64957)". Daar wacht ik nog wat mee.

Re: [OPGELOST] Hoe kan ik LibreOffice 4.0 verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/16, 22:14:46 »
Hallo tipgevers,

Uiteindelijk alleen 12.04 LTS op de laptop.

Eerst een back-up gemaakt, daarna via USB-flash 12.04 geïnstalleerd en de back-up hersteld.

Alles document zijn nu weer terug.

Bedankt voor de tips

mvg

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy