Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: intern een ip adres faken  (gelezen 2104 keer)

rgordijn

  • Gast
intern een ip adres faken
« Gepost op: 2008/06/25, 12:07:46 »
Hey,

Ik heb hier een 8.04 staan, lamp, ftp, etc - functioneert als test-server.
Wat ik er op draai zijn een aantal kopie's van online php applicatie's die op meerdere plekken ( lees veel, heel veel ) een connectie maken naar een database-server.
Dat adres is 192.168.2.29, en nu de applicatie hier op het lokale netwerk draait kan de db server natuurlijk niet gevonden worden.

Is het dus mogelijk om dat ipadres zegmaar intern door te linken naar localhost? Want ik kan/mag namelijk de applicaties niet aanpassen :)

Dank! Rob.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
intern een ip adres faken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 12:24:09 »
Welkom rgordijn,

Wat bedoel je met "meerdere plekken"? Extern, buiten je eigen netwerk, op internet?

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

rgordijn

  • Gast
intern een ip adres faken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 15:31:28 »
Wat ik bedoel:

De php maakt op 153 verschillende plekken connectie met de database. de data hiervoor staat niet op 1 plek gedefineerd, maar dus op 153 verschillende plaatsen...
Dus ik heb niet echt zin om dit allemaal te vervangen naar een connectie voor localhost.
( want online zijn er aparte http en db servers ) en hier om te testen moet het op 1 server..
dus ik zoek naar een manier om tegen mijn testserver te zeggen:
als php een db connectie wil maken naar 192.168.2.29 moet je dot doorlinken naar localhost...

hopeliijk zo wat duidelijk!

Rob.

Offline ruujan

  • Lid
intern een ip adres faken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/25, 17:12:02 »
Ja, je kunt sowieso een tweede netwerkkaart erin hangen en die dat ip-adres geven. Je kunt volgens mij ook je bestaande kaart een tweede ip-adres geven.

Je zou ook eenmalig al die ip-nummers in de applicatie door een naam kunnen vervangen. Vervolgens zet je in de hosts-file dat de server op 127.0.0.1 te vinden is. Als je hem straks weer terugzet hoef je alleen maar het bestand hosts aan te passen.

rgordijn

  • Gast
intern een ip adres faken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/27, 16:00:40 »
een tweede ip geven, daar ben ik dus naar opzoek :-) en moet zeggen dat het niet echt lukt...

had al gekeken naar virtuele ip's en toevoegen van routes, maar beiden bieden niet echt duidelijkheid.

jouw laatste optie is helaas geen optie voor mij, wel een leuk idee trouwens!

andere nog ideeen?

Dank! Rob.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
intern een ip adres faken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/27, 16:24:01 »
Je kunt je hosts file toch aanpassen met 153 extra regels ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

rgordijn

  • Gast
intern een ip adres faken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 09:43:00 »
R0n., daar heb ik dus ook aan zitten denken. Heb dit uitgeprobeerd en getest, maar het lijkt er in de verste verre niet op dat PHP kijkt naar het hosts bestand. Het zou wel een geweldige oplossing zijn.
Het is trouwens dan maar 1 regel, iets in de vorm vanL 192.168.0.227 -> 1270.0.1