Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu houdt een USB poort vast bij opstarten VirtualBox (WinXP)  (gelezen 555 keer)

Offline Louis

  • Lid
Deze topic is al eerder ingestuurd, maar hieronder beter onder woorden gebracht.
Mijn Sony minidisk recorder is uitsluitend te benaderen met het bijgeleverde Windows programma en bijbehorende USB drivers. Dat heeft prima gewerkt met VirtualBox waarin WindowsXP draaide.
Sinds ik Ubuntu heb opgewaardeerd naar versie 11.10 (AMD64 desktop) is er een probleem: Bij het inschakelen van de minidisk recorder verschijnt keurig dit USB filter in het configuratiescherm van VirtualBox en staat daar aangevinkt. Bij opstarten Van WinXP  worden alle USB filters gemount behalve het minidisk USB filter. (In WinXP blijft de verbinding dus achterwege)
De uiteindelijke vraag is: Is er manier te vinden waarop Ubuntu gedwongen wordt dit USB filter vrij te geven voor VirtualBox? (versie 4.1.2_Ubuntu r38459)

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu houdt een USB poort vast bij opstarten VirtualBox (WinXP)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/27, 16:58:02 »
Geen antwoord maar hier soortgelijk latste tijd, dacht dat ik het bij m'n eigen installatie moest zoeken.
Wordt wel aangekoppeld en zodra aangesproken weer afgekoppeld (Navigatie apparaat van Garmin)

afgelopen week een usb stick en in gparted steeds foutmelding.
Op de laptop van vrouwlief (win7)was het geen probleem(rechtsklik) om de naam te veranderen in het 06 nummer.
Das wel ergelijk en gelukkig was ze er niet bij  =D

Tis dus niet enkel iets in VB dat usb en ubuntu 11.10 64bit