Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op partitie iMac  (gelezen 993 keer)

macad

  • Gast
ubuntu op partitie iMac
« Gepost op: 2007/10/10, 21:25:25 »
Ik ben duidelijk een leek maar zeer geintreseerd.
Ik heb sinds 2 weken de nieuwste iMac en wil inplaats van een partitie vor Windows een partitie voor ubuntu.

Ik besef dat ik de zoveelste ben met de zelfde vraag maar kunt u mij een link geven waar ik mijn info vandaan kan halen?

Tot nu toe kom ik steeds Windows tegen en ja... die heb ik niet meer.

Ook bij het downloaden van ubuntu kom ik steeds die andere PC tegen.
Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat ubuntu alleen voor de PC van Microsoft is.

Dus graag een advies/link voor mijn iMac zodat ik weet hoe een partitie en ubuntu daar op te plaatsen.

Vriendelijke dank

gr. Ad

ubuntu op partitie iMac
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/10, 23:23:05 »
Bij de nieuwste Macs zit normaal gezien een Intel processor in, dan kan je de "gewone" X86 versie gebruiken ;)

macad

  • Gast
ubuntu op partitie iMac
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/11, 05:59:24 »
In mijn iMac zit een intel processor.

Ik kan de CD opstarten en krijg een Menu.
Als ik daar de eerste of tweede optie kies, krijg ik de volgende foutmelding..

/bin/sh: can't access tty; job control turned off

En ik zit in een soort Dos scherm waar ik niet verder kom.

Ik heb nog geen partitie gemaakt omdat ik nog niet weet hoe het best te handelen.

tnx

ubuntu op partitie iMac
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/11, 18:29:50 »
Tiens,ik heb dat ook al eens tegengekomen op een Windows pc maar ben er toen mee gestopt en heb niet gekeken aan wat het kan liggen. Zal eens op googlen


macad

  • Gast
ubuntu op partitie iMac
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/11, 19:06:43 »
tnx Q,

Dit soort dingen was ik gewend (of niet eigenlijk) bij Windows en dat is een van de redenen dat ik overgestapt ben naar de iMac.

Ik heb Linux altijd een beetje moeilijk gevonden maar dacht dat het instaleren met Ubuntu inmiddels ook geschikt was voor de simpele gebruiker.. (althans dat las ik op het net).

Ik heb jouw links gevolgd maar helaas is Engels mijn zwakste kant dus kan er niets van volgen.

Ik heb inmiddels besloten om Ubuntu te laten wat het is en te wachten op betere tijden.. ;)

Gr. van Ad

Offline lizardman

  • Lid
ubuntu op partitie iMac
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/11, 19:07:34 »
In deze aflevering van full circle staat een artikel (in het nederlands) over ubuntu op de mac-mini, maar ik denk dat het ook wel op de imac gaat lukken. succes.
http://fullcirclemagazine.org/download-manager.php?id=33
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)