Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: user settings  (gelezen 744 keer)

zaq

  • Gast
user settings
« Gepost op: 2008/05/05, 15:39:23 »
Ik heb twee users aangemaakt en nu kan ik niets meer veranderen aan deze users (bv er een verwijderen of toevoegen)
Volgende melding komt als ik op de unlock button druk. "Could not authenticate an unexpected error occured."
Het heeft gewoon gewerkt tot dat ik de admin account had gemaakt, kan op beide users inloggen maar kan op geen van beide iets veranderen aan de settings van users.

user settings
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/05, 18:43:07 »
Probeer eens het grafisch te doen Systeem>Beheer>Gebruikers en groepen> even op ontgrendelen drukken, of is dit het punt waar je struikelt? Zit je wel in de juiste gebruikers map(degene die het systeem heeft geinstalleerd, jij neem ik aan), anders heb je nl geen rechten.
In de terminal:
Eerst kijken voor de uid ls -l /home
gebruiker toevoegen sudo adduser --uid 1002 zaq, 1000 is in gebruik voor de root, 1001 de gebruiker die het systeem heeft geinstalleerd, met dank aan vanadium. De volgende wordt sudo adduser --uid 1003 zaq2 etc.
Verwijderen gebruikersnaam en map(lees schijfruimte) sudo userdel -r tegast  de optie -r kan je weglaten als je de map wilt behouden.
Dus probeer eens de toegevoegde gebruikers weg te halen, kan je altijd even kijken of je het voor de rest grafisch kan doen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

zaq

  • Gast
user settings
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/06, 20:11:51 »
Hallo Gijsbert,

Door ontwetendheid (ben een beginner) is de account die admin rechten had verwijdert
Als dit tenminste kan.
Heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd en hou het password voor de admin nu voor mezelf.
Ach, aldoende leert men. :)

user settings
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 13:05:30 »
Citaat van: zaq
Hallo Gijsbert,

Door ontwetendheid (ben een beginner) is de account die admin rechten had verwijdert
Als dit tenminste kan.
Heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd en hou het password voor de admin nu voor mezelf.
Ach, aldoende leert men. :)
Ja dat is volgens mij mogelijk, zo heb ik het ook geleerd met vallen en opstaan en leer ik nog steeds. Een absolute beginner ben ik niet eerder een gevorderde beginner die blij is met Ubuntu en het forum. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.