Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu verwijderen...  (gelezen 3122 keer)

michielpuite

  • Gast
Ubuntu verwijderen...
« Gepost op: 2008/04/18, 19:15:14 »
Helaas maar waar... Ubuntu kan mij toch niet bekoren, heb niet het geduld om het uittezoeken.. "Gedoe"  met draadloos internet en drivers voor webcam frustreren mij...

Maar... hoe verwijder ik Ubuntu, helaas zit er geen verwijderen knop op. Ik heb windows al wel weer geinstalleerd: Ik heb een ACER laptop en heb recovery cd's, in de hoop dat ie de hele schijf zou leeg halen heb ik die setup gerunt, toen ik vervolgens de computer opstarte kreeg ik error 17. Toen opgestart met de Ubuntu cd, dit werkt wel (zit nu in een Live session). Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ie boot met windows?

Alvast bedankt

Michiel

NLsandman

  • Gast
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 19:35:11 »
Dat komt omdat grub boot loader nog aanwezig is.
Heb je een windows xp cd, daarmee kun je de mbr reparen.

michielpuite

  • Gast
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 19:36:10 »
die heb ik dus niet........

Offline patrick

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 19:39:13 »
hoe heb je dan windows geinstalleerd.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

michielpuite

  • Gast
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/18, 19:40:28 »
via de recovery cd's... ik heb windows dus al wel op mn harde schijf staan...

Offline patrick

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 19:42:40 »
anders download je op http://www.bootdisk.com/ een bootdisk van win98
start daarmee op en voer dit commando in

fdisk /mbr
dit hersteld de mbr van windows, herstart en normaal gezien met windows opstarten.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline tabasco

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/18, 19:54:19 »
Citaat van: michielpuite
Helaas maar waar... Ubuntu kan mij toch niet bekoren, heb niet het geduld om het uittezoeken.. "Gedoe"  met draadloos internet en drivers voor webcam frustreren mij...

Maar... hoe verwijder ik Ubuntu, helaas zit er geen verwijderen knop op. Ik heb windows al wel weer geinstalleerd: Ik heb een ACER laptop en heb recovery cd's, in de hoop dat ie de hele schijf zou leeg halen heb ik die setup gerunt, toen ik vervolgens de computer opstarte kreeg ik error 17. Toen opgestart met de Ubuntu cd, dit werkt wel (zit nu in een Live session). Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ie boot met windows?

Alvast bedankt

Michiel
Jammer dat het voor jou niet werkbaar is op dit moment. Probeer het in oktober nog eens. Met de versie in oktober zullen veel wireless problemen worden aangepakt naar het schijnt. (En dan kun je altijd nog kiezen voor een zogenaamde 'dualboot', windows naast ubuntu waardoor je terug kunt vallen als het noodzakelijk is) Succes!

michielpuite

  • Gast
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/18, 23:11:32 »
kun je dat bestand (boot98.exe) gewoon op de cd zetten, of moet je m speciaaal installeren?

Offline patrick

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/19, 10:50:46 »
als je nog ergens een windows pc hebt een diskette in je pc steken en het programma opstarten. Dan zal dit een bootdisk aanmaken om mee op te starten.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/19, 10:56:22 »
misschien is dit ene handige link voor je (voor de toekomst) Maak van je recovery cd een volwaardige installatie cd:
http://www.ghacks.net/2006/11/07/upgrade-a-windows-xp-recovery-cd-to-a-full-installation-one/

werkte bij mij erg goed!!
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Hanssun

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/20, 11:00:44 »
Citaat van: michielpuite
Helaas maar waar... Ubuntu kan mij toch niet bekoren, heb niet het geduld om het uittezoeken.. "Gedoe"  met draadloos internet en drivers voor webcam frustreren mij...

Maar... hoe verwijder ik Ubuntu, helaas zit er geen verwijderen knop op. Ik heb windows al wel weer geinstalleerd: Ik heb een ACER laptop en heb recovery cd's, in de hoop dat ie de hele schijf zou leeg halen heb ik die setup gerunt, toen ik vervolgens de computer opstarte kreeg ik error 17. Toen opgestart met de Ubuntu cd, dit werkt wel (zit nu in een Live session). Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ie boot met windows?

Alvast bedankt

Michiel
jammer dat je het opgeeft maar hoop je hier toch weer snel  terug te zien.

Gr Hans,

Hendrikdegraaf

  • Gast
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/21, 11:57:34 »
michielpuite, hier even een aandachtspuntje:
In je post heb je niet aangegeven over welke versie van Windows het gaat. Alle mensen die gereageerd hebben geven je aanwijzingen voor XP. Als je Vista gebruikt werkt dit alles een beetje anders.

Citaat
If /vista is used with the fixmbr command, a Windows Vista MBR is written instead of a Win2000/XP/2003 MBR. The Vista MBR should work with the other OS'es as well.
http://www.sysint.no/nedlasting/mbrfix.htm

Volgens mij kan je trouwens ook via de recovery cd in een dos scherm terecht komen, dan hoef je dus geen bootdisk te gaan maken. Misschien wel handig, aangezien er steeds minder computer tegenwoordig een floppy drive hebben.

Ubuntu verwijderen...
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/21, 14:33:28 »
Tsja,
Hier nog iemand die tegen een paar zaken aan loopt die niet 1-2-3 op te lossen zijn. Zo schijnt het niet mogelijk of zeer lastig te zijn om in Ubuntu een andere pc te benaderen om daar bijvoorbeeld data op te zetten of dingen vanaf te trekken. Ook heb ik voor sommige autoprogramma's gewoon Windows (of een emulatie) nodig heb. Op dit moment kost het me allemaal veel teveel tijd om alles te gaan uitzoeken en zal ik weer terug gaan naar XP, weliswaar met zoveel mogelijk andere software Open Source.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het mij niet bevalt, maar ik loop gewoon tegen een aantal zaken aan die ik wil kunnen gebruiken, wat mij op dit moment teveel moeite kost binnen Ubuntu.

Sorry jongens, misschien ben ik toch meer standaard gebruiker dan ik dacht.

Groeten,
Mischa

Ubuntu verwijderen...
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/21, 15:15:37 »
Denk het niet.
Je wilt er gewoon geen tijd in steken, en je wilt windo en Linux doorelkaar gebruiken in je netwerk.

Dit kan zonder enige probleem door het proggie Samba te installeren.

Sja een consequensie als je totaal verschillende dingen door-, en met elkaar wilt gebruiken.
Dat kost dan ff ietsmeer energie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline JvH

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/21, 16:52:56 »
Ik heb ook 2 belangrijke zaken die ik bij mij NET niet goed krijg (wat extra frustrerend is wat dat betreft). Maar ik weiger, uit principe, om daarvoor mijn dual boot op te geven :)
Dus ik wacht geduldig af tot
a) ik een werkende oplossing op internet vind, of
b) er een update langskomt die mijn problemen oplost.
Voor de zaken die ik net niet goed krijg (Flash en DVD's), of waarvoor alleen Windows-programma's voorhanden zijn, val ik terug op Windows.

Ubuntu verwijderen...
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/21, 18:36:55 »
zet gerust ubuntu naast je windows en probeer er aan te wennen.
zelf ik moest er ook aan wennen en vele met mij.
en er zijn genoeg mensen die je willen helpen om
alles uit te leggen.......en ook over mp3,flash,dvd,s en
nog veel meer,wees geduldig en probeer het elke weer, je
zult zien op het laats wil je alleen maar linux gebruiken.
ik hoop dat ik iedereen over de streep kan trekken want er
is echt waar niets beter dan linux.
maassluis 
eerste stad aan de waterweg.

Offline Ubert

  • Lid
Ubuntu verwijderen...
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/21, 19:38:48 »
Jammer dat je Ubuntu niet meer gebruikt. Doe jezelf een lol en probeer donderdag ubuntu 8.04 deze heeft veel betere hardware ondersteuning.