Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell Inspiron 2650, installatie lukt niet  (gelezen 857 keer)

Offline joost

  • Lid
Dell Inspiron 2650, installatie lukt niet
« Gepost op: 2010/05/19, 13:26:08 »
Hallo Ubuntu-experts, ik werk op een Dell Inspiron 2650 laptop (processor: Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 1.80GHz, moederbord: Inspiron 2650). Al enig tijd gebruik ik ubuntu met veel plezier. Echter het installeren van 8.10 ging fout, ook 9.04 en 9.10 gaven problemen. Na veel frustratie en zonder de oorzaak te vinden ben ik maar weer teruggegaan naar 8.04LTS. Mijn hoop was gevestigd op de nieuwe LTS versie, 10.04LTS. Maar ook bij deze installatie problemen:

Zowel upgraden als een clean install geeft dezelfde ellende: toetsenbord en touchpad doen helemaal niets. Muis is te verhelpen door usb-muis te gebruiken. Los toetsenbord helpt niet.

Heeft een van jullie dezelfde problemen? En heeft een van jullie een (mogelijke) oplossing? Ik ben geen ubuntu-expert (slechts gebruiker), dus graag uitgebreide (stap-voor-stap) uitleg van wat ik zou kunnen proberen.

Alvast bedankt voor jullie reactie,
joost

Re: Dell Inspiron 2650, installatie lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/19, 18:07:37 »
Hoeveel geheugen heb je in de laptop zitten, het minimum = 256 MB als de grafische kaart daar ook nog wat vanaf snoept, zeg 64 MB, houdt je maar 192 MB over dat is dus niet al te veel. Mocht je voldoende geheugen hebben, probeer het dan met de Ubuntu alternate cd, ik heb laatst ook met de Ubuntu alternate cd op een wat oudere laptop geïnstalleerd. De installatie duurt wel langer, maar werkt meestal goed op wat oudere apparatuur.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jnoordam

  • Lid
Re: Dell Inspiron 2650, installatie lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/12, 08:23:46 »
Hallo,


Sinds ik 10.04 heb geinstalleerd (Ubuntu en Mint9) heb ik vergelijkbare problemen, maar niet meteen na installatie, meestal tijdens het gebruik valt het touchpad uit en niet veel later ook het toetsenbord.
Opnieuw opstarten hielp meestal wel, maar vandaag kan ik mint9 niet meer gebruiken. de USB muis werkt nog wel.
Dit typ ik dus op UB10.04 zolang het goed gaat (dualboot). Ik was even bang dat mijn laptop stuk was (HP pavillon dv5)
Ik ga mint9 opnieuw installeren (weet geen andere oplossing) en hoop dat er binnenkort updates verschijnen die deze instabiliteit oplossen.