Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04  (gelezen 1698 keer)

Piwi

  • Gast
Het lukt mij niet om de drivers van de bovenstaande videokaart te installeren, weet iemand hoe ik dit het beste kan doen. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Momenteel is de fan zo hard aan het draaien dat het lijkt of mijn computer gaat opstijgen.

antonyjeweet

  • Gast
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 19:43:29 »
Heb je al geprobeerd   System->Beheer->Beperkt ondersteunende stuurprogrammaś?

Of hoe bedoel je het dan?

Piwi

  • Gast
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 21:48:15 »
Bedoel je de hardware drivers manager van kubuntu? Nee dit werkt ook niet. de computer draait nu op de vesa driver, maar de hardware drivers manager van kubuntu geeft geen suggesties van drivers van NVIDIA die 3D ondersteuning bieden.

Ik heb op deze website iets gevonden:
 http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_173.14.05.html

Echter als ik dan dit command geef: sh NVIDIA-Linux-x86-173.14.05-pkg1.run kom ik in een menuutje waar ik iets moet compilen, ik volg gewoon wat het menu zegt, echter zegt hij dan dat ik de libc header files niet heb.

Verder kom ik op dit moment niet.

Piwi

  • Gast
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/09, 21:57:41 »
Na nog wat zoeken heb ik het eindelijk gevonden. Ik kon de paketten vinden via deze website en toen heb ik gecompiled met het pakket van nvida..

Compiz is up and working.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/10, 14:12:36 »
Citaat van: Piwi
Na nog wat zoeken heb ik het eindelijk gevonden. Ik kon de paketten vinden via deze website en toen heb ik gecompiled met het pakket van nvida..

Compiz is up and working.
Goed zo! Hou er overigens wel rekening mee, dat je dit zal moeten herhalen na elke kernel update.

Piwi

  • Gast
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/16, 12:52:42 »
Daar ben ik weer.

Na problemen met mijn systemtray in Kubuntu wat ik niet kon oplossen heb ik eens gedacht om alles weer opnieuw te installeren en ipv Kubuntu deze keer eens Ubuntu te proberen, dit is allemaal gelukt en zelf mijn videokaart krijg ik aan de slag, tot het punt dat ik mijn computer weer opnieuw opstart. Dan kan hij niet opstarten, boot ubuntu een soort van veilige modus en moet ik mijn x herstellen om weer normaal beeld te krijgen. Echter is mijn NVIDIA driver dan weer weg en blijft de ventilator veel lawaai maken. Als ik de driver dan weer opnieuw istalleer en gdm weer opstart is het goed tot ik weer de hele compu opnieuw opstart en dan begint het verhaal opnieuw.

Edit: Bij het opstarten blijft hij hangen op dit bestand: RC.local

Hoe kan ik dit oplossen?

Offline Drummies

  • Lid
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/16, 14:15:50 »
Piwi   post #7 onderstaande link geeft weer hoe je een evt ¨boosdoener¨ kan traceren

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=371948

edit evt aanvulling http://www.netbsd.org/docs/guide/nl/chap-rc.html
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Piwi

  • Gast
XFX 9600 GT aan de praat krijgen met nieuwe installatie kubuntu 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/16, 15:17:07 »
Yo thanks voor je reactie!

Ik heb het probleem inmiddels weer opgelost. Ik heb het Envypakket ( http://albertomilone.com/envyngfaq.html#A) en geinstalleerd, vervolgens de driver die ik had eraf gegooid en toen handmatig de drivers geinstalleerd met de optie handmatig uit envy, daar zaten nieuwere drivers in. Na de installatie startte de compu opnieuw op en doet alles het weer perfectemento!

Envy is goeie shizzle iig.

Ook ubuntu is erg fijn..