Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Account sluiten  (gelezen 5253 keer)

Account sluiten
« Gepost op: 2023/10/10, 13:24:55 »
Hoe sluit ik mijn account op dit forum, want het wordt steeds ondoorzichtiger.
« Laatst bewerkt op: 2023/10/11, 10:33:45 door dekorte.marcel »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Account sluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2023/10/10, 15:36:19 »
Hoi Marcel;
Stuur een admin (Johan) een bericht met de vraag om je te verwijderen als gebruiker van het forum.
Hij kan je berichten dan anonimiseren, zodat de onderwerpen leesbaar blijven.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Account sluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2023/10/11, 09:37:20 »
Ha Ron,

Eigenlijk gaat het erom, dat ik niet weet / zie hoe je eigen berichten kunt verwijderen. Of blijft alles dat je op dit forum post voor eeuwig staan?

Re: Account sluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2023/10/11, 09:55:32 »
Nogmaals,

Ha Ron!

Inmiddels zijn de berichten verwijderd waarom het ging. Op zich prima, maar nu weet ik nog steeds niet of en hoe ik dit zelf kan doen. Die optie bestaat overigens wel in 'Persoonlijke berichten'.

Hartelijke groet,
(blij dat ik nog steeds aan boord ben bij dit onmisbare forum)

Offline rico70

  • Lid
Re: Account sluiten
« Reactie #4 Gepost op: 2023/10/11, 10:29:44 »
Berichten kan je zelf niet verwijderen. Binnen een uur? na plaatsen kan je ze nog wel berwerken / evt hele tekst weghalen waar na er een leeg bericht achter blijft.

Re: Account sluiten
« Reactie #5 Gepost op: 2023/10/11, 10:35:17 »
Berichten kan je zelf niet verwijderen. Binnen een uur? na plaatsen kan je ze nog wel berwerken / evt hele tekst weghalen waar na er een leeg bericht achter blijft.

Dank voor de reactie. Vreemd natuurlijk. Maar wellicht zit er een hogere bedoeling achter  :evil:

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Account sluiten
« Reactie #6 Gepost op: 2023/10/11, 13:57:33 »
Een bericht naar een moderator lost het op, we moeten ook zorgen, dat de topic leesbaar blijven.....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Account sluiten
« Reactie #7 Gepost op: 2023/10/12, 17:39:12 »
Tocht valt er iets voor te zeggen om zelf  je eigen account te  kunnen opheffen dan wel te verwijderen als je dat wilt en je berichten anoniem te kunnen laten staan. Zonder daar de administrator voor te hoeven inschakelen.Net zoals je de krant of een ander abonnement zonder opgaven van redenen kunt opzeggen. Dit forum systeem is gewoon niet met de tijd mee gegaan.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Account sluiten
« Reactie #8 Gepost op: 2023/10/18, 17:40:48 »
Inderdaad bij elke forum moet er een mogelijk zijn dat de persoon in kwestie zijn account zelf kan verwijderen.Als de persoon in kwestie er wel op aandringt moeten ook zijn berichten worden verwijderd, maar meestal word dat niet gedaan.Enkel zijn gegevens zoals naam en e.a worden verwijderd, en in de plaats zou er dan gast moeten staan.Staat die mogelijkheid er niet dient de persoon in kwestie een pb /mail te sturen naar de beheerder die toch meestal binnen de 24 uren de gevraagde uitvoert.

let wel indien er foto,s staan die een beetje persoonlijk zijn van de persoon, die moeten wel verwijderd worden?Dit heeft allemaal te maken met de privacy schendingsbeleid.
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: Account sluiten
« Reactie #9 Gepost op: 2023/10/19, 16:58:58 »
Moeilijke vraag om zomaar antwoord op te geven.
Het eigen gerechtvaardigd publicatiebelang van het forum zelf telt ook mee. Berichten die inhoudelijke (linux en aanverwanten) informatie/reactie bevatten hoeven niet verwijderd te worden. Het dilemma hierin is of specifieke informatie (bijvoorbeeld soort hardware) nou privacy is of dat het gerechtvaardigd publicatiebelang zwaarder weegt binnen de inhoudelijke informatie (linux, aanverwant, drivers, ...?).
Persoonlijke niet-inhoudelijke berichten/reacties zoals in 'Algemeen' en 'Offtopic' in beginsel wel. Maar voor zover ik weet worden deze regelmatig opgeschoond/verwijderd.

De vraag gaat dus niet over 'alles of niets verwijderen'.

Een bericht naar een moderator lost het op, we moeten ook zorgen, dat de topic leesbaar blijven.....

= De gangbare weg.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Account sluiten
« Reactie #10 Gepost op: 2023/10/26, 17:17:56 »
Gelijk ook al gezien meestal blijven de berichten staan en aangeduid als gast, maar foto,s die eigendom zijn (geen kopie van google)van de verwijderde persoon dat is toch een andere vraag toch??
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Re: Account sluiten
« Reactie #11 Gepost op: 2023/10/29, 12:21:15 »
Ligt volgens mij ook weer aan wat er op de foto staat. Of dat onder het gerechtvaardigd publicatiebelang van het forum valt. Zoals bijvoorbeeld een foto van hardware wat onderwerp van de vraag (of antwoord) is.

Door een foto te plaatsen geef je hem ook zelf vrij ter publicatie in dat topic. Dat is geen reden voor verwijdering achteraf. Iets persoonlijks wel, maar zelfs daar kan dan het gerechtvaardigd publicatiebelang zwaarder wegen.

De moeilijkheid ligt bv bij een foto van hardware waar je gezicht hand en een stukje vloer van je huiskamer bij staat, die je zelf geplaatst hebt, of dat onder gerechtvaardigd publicatiebelang valt of dat daar privacy zwaarder weegt.
« Laatst bewerkt op: 2023/10/29, 12:31:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore