Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen draadloos internet meer na upgrade Gutsy  (gelezen 738 keer)

sasa

  • Gast
Geen draadloos internet meer na upgrade Gutsy
« Gepost op: 2008/01/01, 20:49:16 »
Ik heb zoals velen de upgrade van Feisty naar Gutsy ondernomen, en dit werkt eigenlijk niet echt zoals ik het had gehoopt...

Mijn draadloos internet, dat in feisty met een D-link DWL-G510 perfect werkte, functioneert niet meer. Het is eigenlijk vreemd, want als ik het in roaring mode zet, kan ik na een herstart mijn "linksys" met 4 blokjes kwaliteit aanklikken, maar dan valt hij altijd uit.
Ook kan ik met de "wifi radar" van tijd tot tijd even mijn linksys zien, die dan constant verflitst van 4 blokjes signaal naar geen enkel.

Met Feisty [zie: http://forum.ubuntu-nl.org/message/140253 ] had ik bij manual configuration van Wireless Connection: WEP hexadecimal en DHCP. Als ik dit nu probeer toe te passen gebeurt er niets, en bij iwconfig krijg ik dan:

ra0 IEEE 802.11g ESSID:"linksys"


Verder moet ik ook melden dat ik een nieuw moederbord heb aangeschaft - ASUS P5LD2-VM. Dat kan daar toch niets mee te maken hebben?

Alvast erg bedankt!!

sasa

  • Gast
Geen draadloos internet meer na upgrade Gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/01, 23:06:47 »
Nog iets vreemds: als ik "connect to other wireless network", en dan linksys, met "non security" ingeef, dan komt er in de taakbalk een icoontje met "Wireless Network Connection to 'linksys' (73%)"

Toch kan ik nog steeds niet op het web geraken!

Geen draadloos internet meer na upgrade Gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/02, 07:55:36 »
Ik heb ook een D-Link netwerkkaartje (DWL-650+). Ik heb altijd al problemen gehad. Vanaf Dapper Drake al. Ik zette vroeger altijd de networkmanager op manuele configuratie. Nu heb ik de networkmanager zelfs verwijderd van mijn systeem.

Mijn netwerk heb ik dan gewoon ingesteld met Systeem->Beheer->Netwerk.

Daarna zal je waarschijnlijk het netwerk manueel terug moeten herstarten:
In terminal: "sudo /etc/init.d/networking restart

Let op: je kan dan wel niet roamen...

edit:
Via een tip van Nunslaughter heb ik zelf 'Wicd' geïnstalleerd. Dit is een andere networkmanager. Deze werkt bij mij perfect. Je kan deze vinden op: http://wicd.sourceforge.net/download.php

Ga wel even langs de faq, daar staat ook de laatste info ivm gutsy in...