Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Update van zelf gecompileerde software ?  (gelezen 668 keer)

Offline wowo

  • Lid
[Opgelost] Update van zelf gecompileerde software ?
« Gepost op: 2013/10/09, 19:35:00 »
Ik werk met volle tevredenheid met QLandkarteGT onder Ubuntu 12.04 LTS.
Omdat ik de meest recente versie wil hebben (en Ubuntu erg ver achter loopt) en een goede ppa niet meer voor handen is (wordt nl al ruim 1 jaar niet meer bijgehouden), ben ik zelf aan het compileren geslagen.
Uiteindelijk viel mij dit reuze mee, waarbij ik oa gebruik gemaakt hebt van de website van vistaus.

Maar ik heb QLandkarteGT 1.7.4 vanuit de broncode zelf gecompileerd maar nu er is onlangs 1.7.5 uitgekomen.

Ik heb gegoogled om te kijken hoe ik nu het beste de update kon uitvoeren.

Uiteindelijk heb ik er toch gewoon voor gekozen om vanuit de broncode 1.7.5 te compileren en deze gewoon met make install te installeren. QlandkarteGT werkt nu gewoon en ik heb nu versie 1.7.5.

Dit zou ook de makkelijkste methode zijn. Er kunnen natuurlijk wat files achterblijven die in de nieuwe versie niet meer gebruikt worden.

Is dit correct of zijn er nog andere grote nadelen aan de door mij gebruikte methode ?

ps Ik zie dat in de map van de broncode ook een bestand staat genaamd cmake_uninstall.cmake.in.
Had ik dat misschien moeten gebruiken ?


« Laatst bewerkt op: 2013/10/10, 12:47:09 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Update van zelf gecompileerde software ?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/09, 22:37:03 »
Hallo, ik ken dat programma niet maar volgens mij is dat idd. de correcte methode om updates te maken. Ik deed het zelf lange tijd met het programma RawTherapee, dat ik via een cmake-opdracht compileerde. Om de zoveel (korte) tijd liet ik naar updates zoeken, iets met $ hg update en daarna zei-die of er nieuwe bestanden waren && zo ja, dat deed ik weer een cmake. Zo blijf je altijd tamelijk up-to-date.

Offline wowo

  • Lid
Re: Update van zelf gecompileerde software ?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/09, 23:29:07 »
Thanks, dan zal ik het in vervolg maar zo blijven doen.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Update van zelf gecompileerde software ?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/10, 10:40:10 »
Ik compileer al heel lang en doe updates van gecompileerde software altijd op de manier zoals jij het doet wowo en dat gaat altijd prima :)

Re: Update van zelf gecompileerde software ?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/10, 11:36:49 »
Worden bestaande bestanden bij make install altijd overschreven? (Dus dat het niet kan voorkomen dat je met bestanden uit een oudere versie werkt, bestanden in $HOME niet meegerekend dan uiteraard).

Re: [Opgelost] Update van zelf gecompileerde software ?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/10, 20:08:45 »
Worden bestaande bestanden bij make install altijd overschreven? (Dus dat het niet kan voorkomen dat je met bestanden uit een oudere versie werkt, bestanden in $HOME niet meegerekend dan uiteraard).

Ja, bestanden worden overschreven bij (sudo) make install m.u.v. configuratiebestanden in $HOME.