Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is 11.10 echt zo slecht?  (gelezen 16030 keer)

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #50 Gepost op: 2011/11/01, 20:46:57 »
Ik heb een computer van 10 jaar oud waar nu nog Ubuntu 10.04.3 op staat,bij de volgende LTS uitgave stap ik over naar LXDE,Dit zal of Mint LXDE of Lubuntu zijn.Mint en Lubuntu heb ik op stick staan maar nog niet uitgetest op die computer.Zo schuif ik dus maar iedere keer op,aangezien die computer verder nog goed draait ga ik daar nog geen andere voor aanschaffen. ;)
Kubuntu 20.04

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #51 Gepost op: 2011/11/01, 20:53:45 »
Heb je al eens een topic gemaakt om dit probleem op te lossen?

Trouwens, ik krijg sinds maverick of hoger mijn HD4550 ook niet werkend, ligt dit aan de kernel?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline grubuntu

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #52 Gepost op: 2011/11/01, 21:01:18 »
Bedankt voor al jullie reacties.
Hoewel die reacties alle kanten opschieten, merk ik toch ook dat 11.10 vlekkeloos moet kunnen werken. Dus maar eens een volledig schone installatie overwegen, dus ook mijn Home-partitie vernieuwen. Ik vind dat gedoe. En zo jammer dat je alles waaraan je gewend was weer opnieuw moet proberen in te stellen.

Mijn monitorprobleem staat al specifiek onder Harware en drivers. Tot nog toe zonder resultaat.


Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #53 Gepost op: 2011/11/02, 19:32:24 »
En ook indicator-applets werken nu in GNOME 3 Fallback: http://www.webupd8.org/2011/11/indicator-applet-ported-to-gnome-3-can.html

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #54 Gepost op: 2011/11/02, 20:24:30 »
En ook indicator-applets werken nu in GNOME 3 Fallback: http://www.webupd8.org/2011/11/indicator-applet-ported-to-gnome-3-can.html

Super, ik hoop dat ze ook weer komen in Unity, sommige applets waren erg handig :) (helemaal met een kapot toetsenbord)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #55 Gepost op: 2011/11/02, 20:46:40 »
En ook indicator-applets werken nu in GNOME 3 Fallback: http://www.webupd8.org/2011/11/indicator-applet-ported-to-gnome-3-can.html

Super, ik hoop dat ze ook weer komen in Unity, sommige applets waren erg handig :) (helemaal met een kapot toetsenbord)

Ehm, in Unity zijn ze er standaard.

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #56 Gepost op: 2011/11/02, 20:48:27 »
Vergeet LXDE niet,daar ga ik nl helemaal naar overstappen binnen een half jaar. ;)

Idem hier met één verschil, Op de laptop en netbook draait het al, op de andere laptop en desktops Gnome2 op respectievelijk Mint en PCLOS.
LXDE vind ik persoonlijk beter en vloeiender dan XFCE en de betere keuze als je een vervanger zoekt van de "oude Gnome".
Heb het op mijn netbook draaien,vind het zeer zuinig omspringen met de systeembronnen.Niks hapert.Zit erover te denken om het te vervangen voor de Ubuntu LTS versies,maar twijfel tussen mint of Lubuntu.Ga het eerdaags beiden testen op de desktop/laptop.
Kubuntu 20.04

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #57 Gepost op: 2011/11/02, 20:56:04 »
Beste grubuntu,

11.10 is een tussenversie. Zelfs bij Karmic regende het de eerste weken problemen bij deze en gene, en dat was uiteindelijk toch één van de beste tussenversies die ik heb meegemaakt.
Wil je de nieuwste versie, dan moet je ofwel een alfa of beta gaan draaien met alle bijkomende hiccups, ofwel de laatste, met de kanttekening dat die de eerste weken wat leercurve-probleempjes geeft. Na een aantal weken is het meeste wel gladgestreken.

Wil je een zo stabiel mogelijk systeem, neem dan een LTS. Je kan ook een dual-boot toepassen, een LTS als werk-OS en een ander voor de Spielerei.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #58 Gepost op: 2011/11/02, 21:16:29 »
Beste grubuntu,

11.10 is een tussenversie. Zelfs bij Karmic regende het de eerste weken problemen bij deze en gene, en dat was uiteindelijk toch één van de beste tussenversies die ik heb meegemaakt.
Wil je de nieuwste versie, dan moet je ofwel een alfa of beta gaan draaien met alle bijkomende hiccups, ofwel de laatste, met de kanttekening dat die de eerste weken wat leercurve-probleempjes geeft. Na een aantal weken is het meeste wel gladgestreken.

Wil je een zo stabiel mogelijk systeem, neem dan een LTS. Je kan ook een dual-boot toepassen, een LTS als werk-OS en een ander voor de Spielerei.


Ik wil niet lullig zijn, maar aangezien meneer de TS ook problemen heeft met zijn hardware, kan het ook aan de kernel liggen. En  de nieuwe 12.04 LTS heeft net zo goed een nieuwere kernel, dus het is niet gegarandeerd dat het dan ineens terug werkt ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #59 Gepost op: 2011/11/02, 21:36:36 »
@Vistaus: wie heeft het over 12.04? asphyxia bedoelt uiteraard de stabiele LTS, 10.04 dus.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/02, 21:38:15 door Pjotr »

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #60 Gepost op: 2011/11/02, 21:49:47 »
@Vistaus: wie heeft het over 12.04? asphyxia bedoelt uiteraard de stabiele LTS, 10.04 dus.  :)

Nee, hij heeft het over EEN LTS. Dat hij bij LTS-only moet blijven. Daar haakte ik op in aangaande volgende LTS, is dus volledig gegrond :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #61 Gepost op: 2011/11/03, 01:58:21 »
Voordat we hier gaan steggelen: ik bedoel de laatste LTS, dus 10.04. In mijn geval Mint9, maar dat is een gepimpte Ubuntu en in mijn optiek nagenoeg hetzelfde.

Ramstabiel, keigoed, en voor nadere experimenten moet je wellicht ook niet zeuren dat e.e.a minder fraai werkt. Voor nadere problemen zijn we beschikbaar, het zou zomaar goed kunnen dat iemand snoeiharde nieuwe hardware heeft die beter draait op Fedora, of oudere hardware die beter draait op Debian. We zijn wat dat betreft van alle markten thuis, al is het maar met doorverwijzen. Een universele oplossing die altijd werkt is er niet, nergens. Maar, meedenken willen we graag   ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/03, 02:10:23 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #62 Gepost op: 2011/11/03, 15:38:29 »
11.10 Xubuntu is goed. Er zitten nog wat kleine dingen in maar het draait zeer goed en beter dan 11.04.
11.10 Ubuntu gisteren geprobeerd omdat ik meerder monitoren gebruik en dat werkte goed op een P4 en het verbaasde mij zelfs hoe goed het draaide tot ik de updates erop wou zetten en wat andere software er op wou zetten.
Ik kreeg een melding dat het van onbeveiligde bronnen wou downloaden of zo.

Van de week nog eens proberen als ik met Xubuntu niet meerdere monitoren kan draaien met een apart scherm zoals in Ubuntu.

Verder draaide het wel soepel maar ik wilde de fallback van Gnome erop zetten en dat aanpassen.

O het software centrum in 11.10 is gewoon super in combinatie met UbuntuOne.
Heb nu op beide pc's dezelfde software staan door het te synchroniseren en dan kun je gelijk zien wat je met verwijderen en erbij moet zetten.
Gaat snel en is simpel.

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #63 Gepost op: 2011/11/03, 20:21:26 »
11.10 Xubuntu is goed. Er zitten nog wat kleine dingen in maar het draait zeer goed en beter dan 11.04.
11.10 Ubuntu gisteren geprobeerd omdat ik meerder monitoren gebruik en dat werkte goed op een P4 en het verbaasde mij zelfs hoe goed het draaide tot ik de updates erop wou zetten en wat andere software er op wou zetten.
Ik kreeg een melding dat het van onbeveiligde bronnen wou downloaden of zo.

Van de week nog eens proberen als ik met Xubuntu niet meerdere monitoren kan draaien met een apart scherm zoals in Ubuntu.

Verder draaide het wel soepel maar ik wilde de fallback van Gnome erop zetten en dat aanpassen.

O het software centrum in 11.10 is gewoon super in combinatie met UbuntuOne.
Heb nu op beide pc's dezelfde software staan door het te synchroniseren en dan kun je gelijk zien wat je met verwijderen en erbij moet zetten.
Gaat snel en is simpel.

Kreeg ik ook de oorzaak was Tea Timer, eventjes sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade in de terminal en alle updates weer netjes binnen :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #64 Gepost op: 2011/11/05, 19:37:33 »
En ook voor de mensen die het oude menu missen is er nu een soort oplossing zonder indicator: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/unity-bliss-an-alternative-application-lens-for-ubuntu/

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #65 Gepost op: 2011/11/05, 23:22:46 »
@lord4163, Ik had het verwijderd en Xubuntu erop gezet en later toch weer Ubuntu erbij gezet en nu werkt het wel goed.
Was het enige probleem want verder ben ik niets tegen gekomen.

Wel mooi dat UbuntuOne met het backup en software centrum erbij die je dus ook mooi gelijk kunt zetten met andere systemen.
Ook tussen Xubuntu en Ubuntu kun je het gelijk zetten.

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #66 Gepost op: 2011/11/20, 19:55:05 »
Nog steeds ieder zijn eigen smaak, maar feit is wel dat Unity de populairste DE is op dit moment: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/poll-result-15800-votes-cast-unity-named-most-popular-desktop/

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #67 Gepost op: 2011/11/20, 20:32:14 »
Nu nog een rolling release met Unity en dan blijf ik hangen ! XD

Maar de volgende LTS zal voor mij 5 jaar plezier betekenen en dat is al heel wat.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #68 Gepost op: 2011/11/20, 20:33:35 »
Binnen de Ubuntu-Club is Unity de meest gebruikte, en volgens velen ook de mooiste.
Er is goed mee te werken, nu de meeste fouten er uit gehaald zijn.
Mijn smaak is het niet, maar slecht is Unity zeker niet !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bwman

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #69 Gepost op: 2011/11/20, 23:27:18 »
hier werkt 11.10 als een trein en dat op een oude pc van 10 jaar oud, p4 2600 + processor en 1 gig ram geheugen, moet zeggen dat ik eerst stevig moest wennen aan het nieuwe uiterlijk en de plaatsing van alle knoppen maar nu ben ik er een 14 dagen mee bezig en ik ben een zeer tevreden gebruiker
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #70 Gepost op: 2011/11/21, 00:05:26 »
Op mijn p4 draait unity beter dan Gnome-shell.
Unity draait soepeler, niet zo goed als op mijn i3 maar desondanks wel zeer goed terwijl er bij Gnome-shell een kleine vertraging in zit.
Xubuntu draait weer soepeler maar dat is logisch. Unity 11.10 draait ook beter dan 11.04.
Het enige wat ik nog niet werkend krijg in 11.10 en dan maakt het niet uit of ik Ubuntu, Xubuntu en Lubuntu draai, is KDENlive. Ook niet met de laatste PPA, verder draait alles goed en probleem loos als heb ik het gevoel dat de videokaart in 11.04 wat beter ondersteund werd maar dat kan lijken.
Xubuntu 11.10 is een heel stuk stabieler dan de vorige verzie.

Niets te klagen dus.


Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #71 Gepost op: 2011/11/21, 14:51:38 »
Ik installeerde 11.10 met Unity op mijn tweede partitie om te testen. De volgende dag op het werk bootte ik per ongeluk in de nieuwe test omgeving in plaats van de partitie met 10.10 er op.... Lang verhaal kort, ik heb wat symlinks aangemaakt naar mijn muziek en films, ik heb mijn .thunderbird directory overgehaald naar mijn nieuwe home directory en 10.10 is al twee weken niet meer gebruikt. Ik vind unity prachtig! (Hp Probook 5320m met een extern scherm eraan.)

Wat ik wel heb gedaan:
Met Compiz Config Instellingen beheer het dock van AutoHide afgezet, banshee liep knetterend vast, daar heb ik rhythmbox voor in de plaats gezet, ik heb een blue theme geinstalleerd, alle voortgangsbalken die eerder oranje waren zijn nu blauw en ik heb me verdiept in de sneltoetsen. Ik gebruik : SuperKey W, SuperKey S heel veel en Ctrl,Alt, "CijferOpJeNumpad" heel veel.

Ik snap de hele discussie dat Unity teveel applicatie gericht in plaats van taakgericht werkt niet zo goed, ik krijg juist het gevoel dat het andersom is.

Maar goed, ik ben over en ik ben er erg tevreden over.

Offline wowo

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #72 Gepost op: 2011/11/21, 18:53:17 »
banshee liep knetterend vast, daar heb ik rhythmbox voor in de plaats gezet
Ben zelf nog steeds erg tevreden over Unity (11.10 2d in mijn geval).

Ik heb echter ook de ervaring dat Banshee vrijwel altijd vastliep (100% cpu en zo), en heb daarom ook Rhythmbox maar ook Audacious (eenvoudig maar snel) geïnstalleerd.

Verder heb ik Abiword in plaats van LibreOffice Writer omdat ik ook de "schermbalk bug" had.

Unity werkt na de nodige gewenningsperiode snel maar geeft mij ook een relaxte gebruikerservaring.

Minpunt vind ik nog steeds het trage mounten van mijn nfs netwerkshares van mijn NAS-Server.
Heb toch echt het idee dat dit ook een bug is en hoop dat die binnenkort opgelost gaat worden.

[edit] Dit heb ik gelukkig opgelost zie http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/nfs-client-mount-traag-bij-opstarten-ubuntu-11-10-bug/msg781410/#msg781410 [/edit]
« Laatst bewerkt op: 2011/11/23, 15:30:26 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #73 Gepost op: 2011/11/21, 19:49:32 »
Inderdaad, heb ik ook gemerkt netwerkshares zijn veel trager in 11.10. Als je een foto wilt uploaden loopt Firefox vast.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline bwman

  • Lid
Re: Is 11.10 echt zo slecht?
« Reactie #74 Gepost op: 2011/11/22, 23:33:56 »
daar kan ik niet van meepraten geen nas ter beschikking, maar films, foto uploaden naar mn tab via wifi geen enkel probleem meer nu ik de nieuwste update van vuurvos binnen heb gekregen
« Laatst bewerkt op: 2011/11/22, 23:37:17 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast