Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu met nautilus en synaptic  (gelezen 1527 keer)

Offline petervs

  • Lid
Kubuntu met nautilus en synaptic
« Gepost op: 2010/09/20, 13:12:00 »
Ik ben na jaren gebruik van Ubuntu overgestapt naar Kubuntu, maar kan ik zonder problemen nautilus (ipv dolphin) , synaptic en software center installeren en gebruiken?
Ubuntu MATE 16.04

Offline atomos

  • Lid
Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/20, 16:06:02 »
Ik ben na jaren gebruik van Ubuntu overgestapt naar Kubuntu, maar kan ik zonder problemen nautilus (ipv dolphin) , synaptic en software center installeren en gebruiken?


Ja, ik gebruik Kubuntu en het eerste wat ik installeer is synaptic, en die gebruik dan ook verder programma's te installeren.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/20, 20:26:24 »
Maar als je Nautilus installeert, dan komt de hele Ubuntu-bende mee. En dan zit je dus met een mix van Ubuntu en Kubuntu.

Heb je enig argument om Dolphin niet te gebruiken? Ik vind hem heerlijk werken :)

Offline petervs

  • Lid
Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/20, 21:01:50 »
Ja, ik vind het ook prima, alleen weet ik niet hoe ik een ingeplugde usb-stick kan uitwerpen of ontkoppelen. Via kick-off > computer lukt dat niet.

En ook: in dolphin, in de linkerkolom  de usb stick selecteren en kiezen voor veilig verwijderen lukt niet. De stick blijft gewoon aangekoppeld. Dat is mooi te zien bij apparaatmelding.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/20, 21:06:05 door petervs »
Ubuntu MATE 16.04

Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/20, 21:06:22 »
dat doe je recht onderin via de "apparaten" widget, lijkt op een scherm met een CD die er half bovenuit steekt.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline petervs

  • Lid
Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/20, 21:11:45 »
dat doe je recht onderin via de "apparaten" widget, lijkt op een scherm met een CD die er half bovenuit steekt.
Ik zie het staan (klik om dit apparaat veilig te verwijderen uit de computer), maar na op die knop gedrukt te hebben geeft-ie nog steeds aan dat de stick is ingeplugd
« Laatst bewerkt op: 2010/09/20, 21:14:28 door petervs »
Ubuntu MATE 16.04

Offline petervs

  • Lid
Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/20, 21:24:41 »
Ha, ik snap het. De stick is dan wel ontkoppeld, maar wel te zien als ingeplugd. klein verschilletje  ;)

Ik heb wel synaptic geïnstalleerd, nautilus doe ik dus maar niet. leuk kubuntu!
Ubuntu MATE 16.04

Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/20, 21:35:15 »
Ja, Kubuntu is zeker wel leuk! :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/20, 22:02:47 »
Beste petervs,

Je bent de enige niet die synaptic installeert onder Kubuntu. Mint heeft het zelfs standaard  ;)

Toen ik vorige week opnieuw Kubuntu op mijn netbookje legde, heb ik het tegen beter weten in opnieuw geprobeert met KPackageKit, maar ik wordt daar maar geen vriendjes mee. Dat zuigt. Met synaptic werkt alles tegelijk.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Kubuntu met nautilus en synaptic
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/20, 22:35:38 »
KPackageKit zuigt inderdaad. Daarom gebruik ik de oude vertrouwde Adept :)
Adept, die tot 9.04 de pakketbeheerder was, maar helaas vervangen werd door het brakke KPackageKit. Voor de geavanceerdere functies gebruik ik meestal Synaptic en soms Muon. Maar Adept blijft de beste voor mij :)