Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014  (gelezen 9114 keer)

Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Gepost op: 2014/11/28, 14:48:21 »
Ik keek voor de grap eens even of de HCC! Linux nog iets gepland had en zag toevallig dat er een presentatie is in Badhoevedorp op 9 december. Heb hem ook op onze agenda gezet: http://loco.ubuntu.com/events/ubuntu-nl/2963/detail

Voor meer opkomende evenmenten, zie ook onze Evenementenpagina: http://www.ubuntu-nl.org/agenda/evenementen-en-bijeenkomsten
« Laatst bewerkt op: 2014/11/28, 14:51:29 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/29, 11:22:01 »
Maar dat betreft niet Ubuntu, maar Linux in het algemeen.... Is het niet zuiverder om alleen Ubuntu-evenementen te noemen op onze webstek?

Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/29, 12:00:58 »
Maar Ubuntu komt ook vrij centraal aan bod in die presentatie, dus lijkt mij toch wel zinvol om te vermelden dan :) Bovendien is HCC een partner van ons, die ook als zodanig op de Partners-pagina wordt genoemd, onder het kopje Evenementen en ook op het tabje "Partnergemeenschappen".
« Laatst bewerkt op: 2014/11/29, 13:54:48 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/29, 12:21:12 »
Maar dat betreft niet Ubuntu, maar Linux in het algemeen.... Is het niet zuiverder om alleen Ubuntu-evenementen te noemen op onze webstek?
Inderdaad zuiverder. De HCC biedt Ubuntu-NL nu hosting van onze site en forum maar verder staat deze vereniging geheel los van Ubuntu-NL.

Boven aan de pagina staat dat het een agenda is van “evenementen waar onze gemeenschap of een zustergemeenschap actief is”. Onze “gemeenschap” is niet actief betrokken bij dit evenement. Is de HCC vereniging een zustergemeenschap? (wat is een “zustergemeenschap”?)

Deze presentatie wordt georganiseerd door de interessegroep “Seniorenacademie” van de HCC. Het is mogelijk geen probleem als niet-HCC-leden deze presentatie bijwonen maar het lijkt (uiteindelijk) wel wenselijk lid te worden. Gratis toegang wordt genoemd als voordeel van het lidmaatschap van de HCC.
Leden kunnen deze bijeenkomsten gratis bijwonen.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/29, 13:48:33 »
Is de HCC vereniging een zustergemeenschap?

HCC is een partnergemeenschap van Ubuntu-NL, ja: http://ubuntu-nl.org/partner/partner-gemeenschappen



Ik heb de tekst bovenaan de pagina verbeterd. Maar goed, agendavragen, ook die omtrent de tekst bovenaan de pagina, mogen in het subforum Ubuntu-NL worden geplaatst. Dit topic gaat over een presentatie in Badhoevedorp, niets meer en niets minder. Gaarne ontopic te gaan, dus.

Bijwonen kan ook als niet-HCC-lid, net als bij de HCC-Linux-bijeenkomsten in Eemnes.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/29, 13:56:13 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/29, 15:16:15 »
Toch lijkt het me niet helemaal juist, dat er geen enkele relatie met Ubuntu lijkt te zijn in het betreffende evenement. Dit forumonderdeel betreft immers promotie van *Ubuntu*, en niet van een andere soort Linux....

Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/29, 15:39:20 »
Toch lijkt het me niet helemaal juist, dat er geen enkele relatie met Ubuntu lijkt te zijn in het betreffende evenement. Dit forumonderdeel betreft immers promotie van *Ubuntu*, en niet van een andere soort Linux....aaro

Neen. Dit subforum betreft het Promotie-team van Ubuntu-NL. Dat staat ook in de forumbeschrijving. Ubuntu-NL is een partnergemeenschap met HCC dus dit is daarom gewoon op zijn plaats.

Allemachtig zeg. Als we al een stevige discussie krijgen over een leuk evenementje... ben blij dat ik geen nieuw lid ben die dit allemaal meeleest. Als je het er niet mee eens bent met dit topic: PM me of open ergens anders een topic erover ofzo en laten we dit topic gewoon ontopic houden, het betreft immers een leuk initiatief :)
« Laatst bewerkt op: 2014/11/29, 15:45:25 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/29, 16:24:42 »
Bijwonen kan ook als niet-HCC-lid, net als bij de HCC-Linux-bijeenkomsten in Eemnes.
Oh, dat ik mooi al vraag ik me dan weer af waarom ik nog betaal voor mijn HCC-lidmaatschap.
Dit subforum betreft het Promotie-team van Ubuntu-NL. Dat staat ook in de forumbeschrijving. Ubuntu-NL is een partnergemeenschap met HCC dus dit is daarom gewoon op zijn plaats.
Het gaat niet over het posten van een evenement in dit subforum, dat lijkt me geen probleem maar het is wel bijzonder dat het op de evenementenpagina van Ubuntu-NL staat en op loco.Ubuntu.com. Daar zou je juist (alleen) Ubuntu gerelateerde evenementen verwachten.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/29, 19:35:45 »
Wat een geneuzel zeg. Wees blij dat er iemand is dat wat aan die pagina's doet.
Jij noemt het geneuzel maar ik vindt het vooral verwarrend. Het Ubuntu-NL loco-teamportal toont nu activiteiten die helemaal geen LoCo activiteit zijn en waar de Ubuntu-NL loco weinig mee te maken heeft (maar vast en zeker reuze interessant zijn, blijkbaar gratis en mogelijk over Ubuntu gaan).
Zeg eens wat je echt wilt hiero.
Dat er Ubuntu-NL LoCo-activiteiten op het Ubuntu-NL loco-teamportal komen. Daar zou ik pas echt blij van worden maar helaas worden die (bijna) niet meer georganiseerd.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/29, 20:07:38 »
@testcees: De evenementenpagina van Ubuntu-NL werkt met loco.ubuntu.com Je moet een agendapunt op loco.ubuntu.com zetten als je wilt dat ie op de evenementenpagina komt.

HCC! is een partnergemeenschap van Ubuntu-NL, nogmaals, maar daar ga jij aan voorbij. We hebben ook iemand van HCC! in onze LoCo (gemeenschap) zitten, namelijk Bas van den Dikkenberg. Die is meestal ook op Ubuntu-NL Release Parties aanwezig.

@femke98: Dankjewel, dankjewel, die post doet me goed en sluit ik me volledig bij aan :)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/30, 15:34:02 »
Allemachtig zeg. Als we al een stevige discussie krijgen over een leuk evenementje... ben blij dat ik geen nieuw lid ben die dit allemaal meeleest. Als je het er niet mee eens bent met dit topic: PM me of open ergens anders een topic erover ofzo en laten we dit topic gewoon ontopic houden, het betreft immers een leuk initiatief :)
Ik ben het ermee eens dat we deze discussie niet in dit topic moeten voeren, maar zou hem wel graag centraal houden (dus niet verschillende discussies in PMs, IRC, en hier). Ik stel voor dat we verder gaan op de mailing list van de gemeenschapsraad. (Aftrap: http://lists.ubuntu-nl.org/pipermail/gemeenschapsraad/2014-November/000773.html , inschrijven voor de mailing list kan hier: http://lists.ubuntu-nl.org/listinfo/gemeenschapsraad)

Re: Presentatie Linux in Badhoevedorp d.d. 9-12-2014
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/30, 20:12:46 »
Ik houd niet van mailinglijsten (slechte ervaringen mee en bovendien onhandig), dus ik zie nog wel of ik meediscussieer. Sowieso is mijn punt al duidelijk genoeg.