Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Database op Ubuntu server kan niet van buitenaf benaderd worden  (gelezen 1320 keer)

Hallo,

Op mijn Ubuntu server heb ik een database(Postgresql) staan die ik van elk netwerk wil kunnen benaderen. Op dit moment kan er alleen een connectie gemaakt worden als je op lokaal op het netwerk zit waar de server zich bevind. Ik heb de stappen ondernomen om de postgres 'remote' te maken, dat blijkt ook als ik naar de netstat gegevens kijk:



De postgres draait op poort 5432 en heeft 0.0.0.0 zodat hij door het hele internet benaderd word en heeft de juiste state listen, maar als ik op een andere netwerk zit dan van de server geeft hij nog steeds aan gesloten te zijn. De poort(22) die je daarboven ziet werkt wel gewoon goed vanuit elke netwerk en heeft gewoon dezelfde stats. Wat zou nog het probleem kunnen zijn?
De firewall van de Ubuntu server is "Inactive" en mijn firewall van mijn Mac staat ook niet aan, kan het dan nog steeds zijn dat de poort alsnog geblokkeerd word?

Voor de rest heb ik geen idee wat het nog meer zou kunnen zijn en heb ik heel weinig ervaring met netwerk. Ik hoopte dat er misschien iemand was die ervaring heeft met dit soort dingen en mij aub verder zou kunnen helpen, elke helpende hand is zeer gewaardeerd.

Extra Info
Ik heb de server gehuurd bij mijn school, op dit moment kan er alleen een connectie worden gemaakt via het school netwerk. Ik heb het ook bij de beheerders gevraagd maar ze hebben me voor de rest niet direct verder kunnen helpen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Database op Ubuntu server kan niet van buitenaf benaderd worden
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/12, 13:58:20 »
Heb je in je router/modem aangegeven, dat je poort(en) van buitenaf wilt benaderen, dus heb je poortforwarding aanstaan?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Database op Ubuntu server kan niet van buitenaf benaderd worden
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/12, 17:30:21 »
Heb je in je router/modem aangegeven, dat je poort(en) van buitenaf wilt benaderen, dus heb je poortforwarding aanstaan?

Ik heb niks met port forwarding gedaan, is dit iets wat ik kan instellen via de server?

youpie123

  • Gast
Re: Database op Ubuntu server kan niet van buitenaf benaderd worden
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/12, 21:54:27 »
Het is alweer lang geleden dat ik met dit soort vraagstukken bezig ben geweest maar misschien heb je iets aan deze pagina. Het is vrij universeel geschreven. http://www.valadissupport.nl/z012.html

* In ieder geval moet je je router goed instellen zodat die de aanvragen van buitenaf kan verwerken.
* De server heeft bij voorkeur een vast IP-adres

Als je er zo niet uitkomt geeft de zoekmachine nog heel veel informatie met de vraag "database van internet bereikbaar maken"
« Laatst bewerkt op: 2017/10/12, 21:57:24 door youpie123 »

Offline MKe

  • Lid
Re: Database op Ubuntu server kan niet van buitenaf benaderd worden
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/18, 08:14:24 »
Ik hoop dat je je beveiliging goed op orde hebt. Meestal is het geen goed idee om de poort van een database rechtstreeks open te zetten naar het internet.