Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Adblock oorlog  (gelezen 3804 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: De Adblock oorlog
« Reactie #25 Gepost op: 2015/09/29, 16:21:43 »
Zelf doe ik zoveel mogelijk aan privacy beveiliging. Alleen noscript komt er bij mij niet meer op!.
Daar ik ook zoveel mogelijk Web Tv wil kijken, en dat dan niet meer mogelijk is.

Verder ben ik mij er zeer van bewust dat 100% veiligheid niet bestaat!.  =D
Maar dat je ze het wel zo moeilijk mogelijk moet maken.

Re: De Adblock oorlog
« Reactie #26 Gepost op: 2015/09/29, 16:51:01 »

Jouw advies om de boel de boel te laten en het maar op te geven, heeft alleen met punt 5 (privacy) te maken. De andere punten (voordelen)  zijn nog steeds van toepassing als je een adblocker draait. Dus ook heb je een punt dat een adblocker beperkt je privacy beschermd, er is reden genoeg om toch een adblocker te blijven draaien lijkt me.

Nou ik bedoelde het niet zozeer als een advies, ik ben er nl zelf nog zeker niet uit, maar meer als een stelling.
Als je de redenatie van alles maar blokken en ontwijken doorzet gaat het verdien model van de adverteerders vanzelf onderuit. Maar hoe nu verder met de sites die je wel wil steunen?

En ten tweede, stel de relevante advertenties zijn echt relevant en niet opdringerig, is het qua gebruikers ervaring dan niet "te doen".

En dat er een verschil is in ervaring met of zonder blockers ben ik helemaal met je eens. Ik heb voorbeelden gezien van sites die zonder dns filter thuis bijna 40 seconden nodig hadden voor er iets leesbaars stond (omfloerst met knipperlichten en flauwekul) en met dns filter in 1,5 seconde er stonden. Laten we dat bestempelen als een extreme situatie en eens kijken naar de middenmoot.

En voorlopig blokkeer ik ook alles, zo veel als ik kan  ;)

Re: De Adblock oorlog
« Reactie #27 Gepost op: 2015/09/29, 17:04:35 »
Zelf doe ik zoveel mogelijk aan privacy beveiliging. Alleen noscript komt er bij mij niet meer op!.
Daar ik ook zoveel mogelijk Web Tv wil kijken, en dat dan niet meer mogelijk is.

Noscript blockt bij mij ook weleens teveel maar dan kun je altijd nog voor die betreffende pagina even "Tijdelijke toestemming" toekennen of bij de instellingen het benodigde vrijgeven.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: De Adblock oorlog
« Reactie #28 Gepost op: 2015/09/29, 23:22:50 »
En de winnaar is (voorlopig) .... adblock. Lees hier meer  :D . De rechter deed uitspraak in het voordeel van Adblock Plus.

Nou wordt het een hoger beroep.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: De Adblock oorlog
« Reactie #29 Gepost op: 2015/09/29, 23:44:50 »
Ja,ik ben ook weer terug naar Adblock,is toch veel beter navigeren op het internet!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: De Adblock oorlog
« Reactie #30 Gepost op: 2015/09/30, 18:39:29 »
Kijk eens aan, Google snapt het. Niet dat ik dat nu persoonlijk een geweldige prestatie vindt. Maar ongetwijfeld heeft dit persbericht een andere bedoeling dan wij eigenlijk denken door te hebben.

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

  • Lid
Re: De Adblock oorlog
« Reactie #31 Gepost op: 2015/09/30, 18:48:07 »
Ja,ik ben ook weer terug naar Adblock,is toch veel beter navigeren op het internet!
Ik gebruik nog steeds Ublock Orgin word regelmatig ge´update en doet prima zijn werk evenals NoScript en voor de rest is het mij worst... =D
Maar oké ieder zijn keuze of voorkeur niet waar !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: De Adblock oorlog
« Reactie #32 Gepost op: 2015/09/30, 20:36:13 »
Ja,ik ben ook weer terug naar Adblock,is toch veel beter navigeren op het internet!
Als je reageert op dit bericht:
En de winnaar is (voorlopig) .... adblock. Lees hier meer  :D . De rechter deed uitspraak in het voordeel van Adblock Plus.
Het ging daar niet om dat Adblock Plus (ADP) de " beste" is, maar dat ADP een rechtszaak heeft gewonnen van de advertentiemaffia. Die vond namelijk dat ADP de advertenties moest doorlaten. De wereld op z'n kop zeg maar.
Ik gebruik nog steeds Ublock Orgin word regelmatig ge´update en doet prima zijn werk
Ja uBlock Origin rules..... om nog maar eens een "oorlog" te starten.  =D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: De Adblock oorlog
« Reactie #33 Gepost op: 2015/09/30, 23:43:12 »
Hoi Markba,

Ja, mee eens. De verschillen tussen de verschillende adblockers zijn al eerder uitgebreid besproken. Nooit verkeerd om de stand van zaken nog eens te bekijken, maar dan in een nieuw topic misschien?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021