Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SATA ipv IDE  (gelezen 13730 keer)

SATA ipv IDE
« Reactie #25 Gepost op: 2008/03/28, 00:47:20 »
Zal het voorlopig maar uitstellen.  Eerst "even" die HD erin vijzen en wat installeren.  Daar zal ik morgen wel zoet mee zijn.  In elk geval, wreed bedankt (zoals ze hier zeggen) voor je opmerkingen.  Zelfs met een nieuw zadel wordt een boerenpaard geen springpaard.  Of zoiets, om dan maar een nieuw spreekwoord uit te vinden ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline mcgyver

  • Lid
SATA ipv IDE
« Reactie #26 Gepost op: 2008/03/28, 19:08:31 »
Mooi gevonden.

Offline rja

  • Lid
SATA ipv IDE
« Reactie #27 Gepost op: 2008/03/28, 19:10:14 »
Citaat van: Prosper
Zal het voorlopig maar uitstellen.  Eerst "even" die HD erin vijzen en wat installeren.  Daar zal ik morgen wel zoet mee zijn.  In elk geval, wreed bedankt (zoals ze hier zeggen) voor je opmerkingen.  Zelfs met een nieuw zadel wordt een boerenpaard geen springpaard.  Of zoiets, om dan maar een nieuw spreekwoord uit te vinden ;)
Een 3d kaart zou niet verkeerd zijn.

Heb je geen Marktplaats in Belgie ?

Heb je voor weinig, een 3d kaart, moet het wel in de buurt zijn natuurlijk.

SATA ipv IDE
« Reactie #28 Gepost op: 2008/03/28, 19:15:13 »
Probleem is dat ik nergens eenvoudige informatie vind, die me zegt: die kaart geeft je "goede" 3D met de open/gesloten drivers.

Bijkomend probleem is dat van elke nummer van kaart er meestal zo'n vijf verschillende uitvoeringen zijn, omdat er dan weer een andere chipset in zit of zo.  Ik kan in elk geval niet echt meer volgen en ik vind mezelf nochthans echt niet dom.. :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

SATA ipv IDE
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/12, 08:49:40 »
Citaat van: rja
Een 3d kaart zou niet verkeerd zijn.
Wat is dan een goeie ?

Zie de vorige postjes voor de uitdraai van sudo lshw.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline rja

  • Lid
SATA ipv IDE
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/12, 13:35:45 »
Citaat van: Prosper
Citaat van: rja
Een 3d kaart zou niet verkeerd zijn.
Wat is dan een goeie ?

Zie de vorige postjes voor de uitdraai van sudo lshw.
Je vorige keuze was niet verkeerd. Vooral als je helemaal geen 3d kaart hebt.

Even controleren of deze kaart door je moederbord ondersteund wordt.