Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaring met LinuxMCE of weet iemand een goede handleiding?  (gelezen 5992 keer)

Ervaring met LinuxMCE of weet iemand een goede handleiding?
« Gepost op: 2009/09/12, 17:43:23 »
Ik ben gisteren aan de gang gegaan met linuxMCE. In eerste instantie geprobeerd met de DVD iso. Dit koste twee DVD's van 8,5 GB, jammer, steeds op het einde kreeg ik een foutmelding, zowel in K3b als Brasero. Hierna heb ik eerst Kubuntu 7.10 gedownload, op schijf gebrand en geïnstalleerd. Hierna heb ik LinuxMCE CD 1+2 gedownload en geïnstalleerd, op het eind wordt gevraagd om de Kubuntu 7.10 live cd en worden er heel veel pakketten geïnstalleerd. Na de installatie de PC opnieuw opgestart, als het blauwe balkje van het Kubuntu ongeveer op 3/4 is hoor ik een elektronisch geluidje, net als op het eind, mijn monitor schakelt uit en daardoor heb ik geen beeld.
Klopt dit, dat ik eigenlijk via mijn video uitgang van de videokaart een signaal naar mijn tv krijg en de monitor daardoor uitschakelt? Of moet mijn monitor gewoon aanblijven of kan ik dit nog instellen in de recovery mode. Of is er gewoon iets mis gegaan tijdens de installatie?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ervaring met LinuxMCE of weet iemand een goede handleiding?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/16, 01:01:16 »
Nee dit fenomeen ken ik niet?
Zou ff wat uitproberen als ik jouw was.

Lastig dat die DVD fout ging bij je ?
Dan krijg je middels filmpjes een help bij het installeren

Weet wel dat ik het laats ff probeerden te installeren maar toen begon hij te zeuren dat ik geen 2 netwerk kaarten had.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ervaring met LinuxMCE of weet iemand een goede handleiding?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/16, 10:02:17 »
Dat zou bij mij ook het probleem kunnen zijn, ik heb ook maar 1 netwerkkaart actief.
Het is inderdaad jammer dat de DVD niet wilde. Nu moest ik het met de twee CD's doen van Linux MCE en de Kubuntu cd. Ik zal eens kijken of ik nog een s-video kabeltje heb liggen, op mijn vorige kaart had ik nl. een tulp plug voor de video OUT, dan kan ik controlleren of ik inderdaad beeld heb op mijn tv. En anders doe ik de installatie overnieuw met twee actieve netwerk kaarten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ervaring met LinuxMCE of weet iemand een goede handleiding?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/16, 19:32:42 »
ik heb eens een keer linux MCE op een testpc geinstalleerd
is vrij uitgebreid en heeft veel multimedia-toepassingen. is alleen jammer dat ie op kubuntu 7.10 gebouwd is. heb m er ook afgegooit omdat ik GNOME veel fijner vind.