Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot nadat Ubuntu geinstalleerd is  (gelezen 1096 keer)

Offline _eric_

  • Lid
Dual boot nadat Ubuntu geinstalleerd is
« Gepost op: 2008/08/07, 10:42:55 »
Beste Linux-ers,

Ik heb op mijn laptop Ubuntu geïnstalleerd. Toch zijn er een paar progjes waar ik niet met Ubuntu mee uit de voeten kom. Ik wil dus eigenlijk alsnog een Windows partitie installeren. Hoe doe ik dat? In alle handleidingen die ik er op na sla gaat men er van uit dat je eerst Windows hebt geïnstalleerd en daarna Linux installeert. Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!
Eric


Offline _eric_

  • Lid
Dual boot nadat Ubuntu geinstalleerd is
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/07, 12:00:37 »
Dat lijkt wel op wat ik zoek. Bedankt! Na het doorlezen van de 'handleiding ben ik een beetje huiverig voor het installeren van Windows, ik heb alleen een 'productherstel' CD en ik ben bang dat als ik die in mijn computer doe de hele harde schijf geformatteerd wordt..... Heeft iemand een suggestie hoe ik dat voorkom?

Gr
Eric

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dual boot nadat Ubuntu geinstalleerd is
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/07, 13:16:49 »
Het makkelijkste is, om gewoon Windows over alles heen te donderen en daarna Ubuntu opnieuw te installeren.....

Tip 1: zo heb je daarna Ubuntu weer snel en makkelijk terug:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

Tip 2: werk na de herinstallatie van Ubuntu, even dit lijstje af:
http://computertip.googlepages.com/directdoen

Offline _eric_

  • Lid
Dual boot nadat Ubuntu geinstalleerd is
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/14, 11:54:06 »
Citaat van: pjotr123
Het makkelijkste is, om gewoon Windows over alles heen te donderen en daarna Ubuntu opnieuw te installeren....
Zo gezegd zo gedaan. Eerlijk gezegd voelt het een beetje als capituleren, maar het werkt wel zo praktisch.

 Hoe krijg ik alleen dat domme judomannetje wat ui Windowa overgenomen is uit mijn profiel?

Bedankt voor de reacties!

Gr
Eric