Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Netwerk gevonden, maar kan niet verbinden  (gelezen 2662 keer)

Offline JPtja

  • Lid
[Opgelost] Netwerk gevonden, maar kan niet verbinden
« Gepost op: 2009/07/08, 22:39:36 »
Vanmiddag een nieuwe netbook gekocht, ff geconfigureerd in xp en daarna ubuntu erop gezet als dual-boot.
Nog éventjes (dacht ik) wachtwoordje voor internet invoeren, alleen het verbinden blijft maar op een groen bolletje vanonder staan.. Twee minuten later komt er een scherm: Authentication required by wireless network
Als ik dan een vinkje zet bij Show password (hij staat nog in engels.. heb nog niet kunnen updaten omdat ie geen internet heeft), staat er een hardstikke lang wachtwoord ipv het wachtwoord wat ik in had gevoerd. Dat zag er wel bekend uit van andere computers, maar nu komt ie niet op het netwerk...

Zou dit misschien kunnen liggen aan het feit dat er in huis al een laptop is met dezelfde naam? (lijkt me sterk, aangezien dit al vaker is voorgekomen en toen het netwerk wel doet)

Het gaat hier trouwens om een medion Akoya E1210; intel atom, intel GMA 950.

Weet iemand misschien hoe dit opgelost kan worden?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/10, 23:19:48 door JPtja »

Re: Netwerk gevonden, maar kan niet verbinden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/09, 20:57:25 »
Toevallig geen hardware adres blokkering in de router aanstaan?

Ik heb zelf ook wel gehad dat ik niet kon verbinden, na een installatie. Heb toen show password aangevinkt en daar het wachtwoord ingevoerd, en voila, het werkte toen.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline joop905

  • Lid
Re: Netwerk gevonden, maar kan niet verbinden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/10, 12:14:08 »
of kijk eens naar: ¨wicd¨ was bij mij de oplossing
http://wicd.sourceforge.net/
http://wicd.sourceforge.net/screenshot.php

GrJ

Offline JPtja

  • Lid
Re: Netwerk gevonden, maar kan niet verbinden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/10, 23:19:36 »
Hij doet het hoor =)

Het was dus het geval dat ik het stuurprogramma van RaLink (type hier is 2860) erop moest zetten, maar die herkent alleen maar WEP sleutels.. Daar heb ik zo snel geen oplossing voor kunnen vinden, het simpelste was de WPA2sleutel te vervangen door eeen WEPje... :P

Maar goed, hij doet het, allemaal hardstikke bedankt! ;)