Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD kopieeren  (gelezen 407 keer)

Offline rietje

  • Lid
DVD kopieeren
« Gepost op: 2020/03/21, 14:23:03 »
xubuntu 18.04 lts

Ge-installeerd Handbrake, DevedeNG  en  Xfburn.
Via M4V naar .iso en daarna branden heeft tot nu toe goed gewerkt. Momenteel heb ik een paar oude zelfgemaakte videodvd,s (Aristokatten,Bambi,enz.)die ik ook wil clonen en daarna uitdelen aan kleinkinderen.
Deze oude videodvd,s krijg ik niet goed gebrand, in de DVD-speler worden ze of niet goed opgestart of beginnen plotseling sneller af te spelen.
De originele exemplaren draaien wel goed in de DVD-speler.
Waar kan dit aan liggen?
M.vr.gr.

Offline vanadium

  • Lid
Re: DVD kopieeren
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/21, 16:14:36 »
Het kan liggen aan het merk en type DVD dat je gebruikt om te branden. Je hebt DVD-R, DVD+R, dan ook herschrijfbare, enz (https://en.wikipedia.org/wiki/DVD) en het éne gaat al wat beter op één toestel, het andere op een ander.

Mocht het enigszins kunnen, probeer dan in plaats die DVD's om te zetten naar mp4 filmpjes. Handbrake doet dat.

mp4 of mkv films zijn veel meer compatibel, tegenwoordig direct afspeelbaar op TV's, direct afspeelbaar op tablet, computer en als je wil, je telefoon. DVD spelers kunnen vaak ook filmpjes afspelen van op DVD's, die als data-DVD gebrand zijn (dus niet met de specifieke video-DVD structuur, maar met folders en databestanden, zoals foto's of films).

Re: DVD kopieeren
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/21, 16:20:50 »
Inderdaad zijn niet alle apparaten geschikt voor RW. Sommigen zelfs niet voor R.

Max snelheid gebrand toevallig?
Soms helpt het om een lagere brandsnelheid te kiezen. Zeker bij wat lagere kwaliteit cd's/dvd's.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline PKing

  • Lid
Re: DVD kopieeren
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/21, 16:23:08 »
Dat klonen is misschien wel een ding, schrijf je de originele DVD eerst naar je HDD?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04