Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu + HPW22 resolutie  (gelezen 709 keer)

MarcB2007

  • Gast
Kubuntu + HPW22 resolutie
« Gepost op: 2007/08/10, 15:08:38 »
Hallo,

ik heb het volgende probleem.

Gisteren heb ik Kunbuntu 7.04 (AMD64) geinstalleerd. Tijdens de installatie geen problemen tegengekomen.
Videokaart is van MSI Nvidia GeForce 7600 GT, monitor is een HP W22 flatscreen.

Na de installatie systeem opnieuw opgestart en dan gebeurt het volgende :
Het Kubuntu opstartlogo ziet er nog goed uit maar zodra het systeem is opgestart verdwijnt alles uit beeld, de mousepointer is ongeveer 10x zo groot en ik kan met geen mogelijkheid mijn resolutie instellen omdat ik niets op m'n desktop kan zien en dus ook niets kan aanklikken. Ik zie feitelijk alleen een stukje van de linker bovenhoek.

Omdat ik met m'n andere flatscreen (Syncmaster 171s) wel een normaal beeld krijg, dacht ik dat m'n HP stuk was.
Echter Windows Vista doet het wel op 1680x1050 60Hz.
Ik heb met m'n Samsung alles weer ingesteld voor de HP, ook m'n Geforce kaart juist ingesteld, en opnieuw opgestart. Wederom geen goed beeld op m'n HP.

Ik sta nu echt voor een raadsel.

Is er iemand die een poging wil doen om dit op te lossen ?

Alvast bedankt.

Marc

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Kubuntu + HPW22 resolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/10, 18:25:31 »
In de recovery modus (in grub selecteren) het volgende uitvoeren "sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg". Daar kun je de resolutie gemakkelijk instellen.

MarcB2007

  • Gast
Kubuntu + HPW22 resolutie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/10, 19:51:26 »
Ok,

dank je voor de snelle reactie.
Inmiddels heb ik wel beeld, zij het op 1024x768 bij 60Hz.
Ik ga nu op m'n gemak de nieuwste Nvidia drivers installeren en dan kijken of ik de resolutie kan verhogen naar 1600x1080 bij 60Hz. Het is wel vreemd dat de HP niet in het lijstje van Kubuntu voorkomt als je het beeldscherm wil aangeven onder systeeminstellingen.
Dat deed Ubuntu wel.

grt.
Marc