Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot met windows 7  (gelezen 648 keer)

Offline Mon

  • Lid
Dual boot met windows 7
« Gepost op: 2012/03/01, 12:49:28 »
ik wil ubuntu naast windows 7 op mijn pc zetten, ik heb de laatste versie van ubuntu gedwonload en op een cd gezet. als ik nu de pc opstart vanaf de pc  krijg ik een scherf met vanonder 2 afbeeldingen (hij start niet verder door wat hij bij een andere pc wel doet dus de cd zou goed moeten zijn) als ik nu een willekeurige toets indruk kom ik in een menu terecht. hier kan ik doorheen gaan maar als ik een willekeurige optie aanklik gaat hij laden en na ongeveer 1 minuut geeft het beeldscherm aan geen signaal meer te krijgen wat kan er aan de hand zijn??

Het is een zelfbouw pc met de volgende specs:
Processor: AMD A8-3870K
Moederbord: ASUS F1A75-M
RAM-geheugen: Kingston Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 1TB

Ik hoop dat jullie met deze informatie verder kunnen helpen?

Offline Wout55

  • Lid
Re: Dual boot met windows 7
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/01, 13:48:49 »
Ik neem aan dat je opstart van CD en dat je een scherm krijgt met twee afbeeldingen. Wat zijn dat voor afbeeldingen en in welk keuzemenu kom je terecht.
Eerste idee bij mij is dat er iets mis gaat met de grafische kaart, welke zit erin.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Dual boot met windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/01, 16:24:52 »
wout55: Dat zijn de icoontjes die je ziet als eerste nadat je van de cd opstart. Als je dan op een toets drukt krijg je van 'wil je uitproberen' 'installeren', dat soort ;)

Re: Dual boot met windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/01, 16:26:05 »

Offline Wout55

  • Lid
Re: Dual boot met windows 7
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/01, 17:11:19 »
wout55: Dat zijn de icoontjes die je ziet als eerste nadat je van de cd opstart. Als je dan op een toets drukt krijg je van 'wil je uitproberen' 'installeren', dat soort ;)
Ja, dat denk ik ook.  Er gaat naar mijn idee wel heel veel mis met grafische kaarten en 11.10. Ik heb het hier met twee oude computers ook gehad die tot dusver probleemloos Ubuntu draaiden.  
« Laatst bewerkt op: 2012/03/01, 17:17:01 door Wout55 »

Offline Mon

  • Lid
Re: Dual boot met windows 7
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/02, 20:18:58 »
Is een speciale proccesor (GPU) als ik het goed heb en hier zou de videokaart inzitten?? Verder tips?