Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Lp's opnemen en bewerken met usb-platen speler. Hoe best te beginnen?  (gelezen 1809 keer)

Offline culann

  • Lid
Hallo,

Eindelijk heb ik weer een nieuwe platen speler in huis, kadootje voor mijn verjaardag :D Platenspeler met usb, dus eindelijk kan ik m'n lp's overzetten naar cd's en mp3 formaat. Nu zat er bij de platen speler een cd van audacity, welliswaar voor windows en mac natuurlijk, maar geen nood, blijkt ook voor linux voorhanden te zijn, staat gewoon in het software centrum...
Echter ben ik nu beetje aan het spelen ermee, maar ben er nog niet helemaal uit. Opnemen van plaat gaat makkelijk, naald op de plaat en rec knopje aanklikken. Maar nu heb ik ongeveer 40 minuten aan muziek in een bestand, dat wil ik losknippen in losse bestanden, via handleiding al wel gevonden dat met ctrl-b een labelspoor kunt toevoegen, maar veel verder ben ik nog niet, weet ook niet wat ik met dat labelspoor aan moet... Is er misschien een duidelijke handleiding in het nederlands te vinden? Via google kon ik zo niet echt iets vinden, alleen een kort document van 4 pagina's en verder voornamelijk engelstalig.

Of is er misschien nog een ander handig programma om lp opnames in stukken te knippen?

Groeten, culann
« Laatst bewerkt op: 2011/04/02, 00:26:15 door culann »

Offline culann

  • Lid
Re: Lp's opnemen en bewerken met usb-platen speler. Hoe best te beginnen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/02, 00:22:19 »
Ah, na nog wat gespeeld te hebben en de engelstalige handleiding geraadpleegd te hebben is het gelukt de audio in stukken te knippen en te exporteren naar mp3tjes :D Dit door bij elke pauze tussen de nummers in ctrl-b in te toetsen en vervolgens als alles gemerkt is bestand > meervoudig exporteren...

Eigenlijk redelijk eenvoudig, maar koste wel even puzzelen hoe het programma reageerd. oftewel gewoon even handigheid in krijgen :)

Maar als er nog iemand andere alternatieven weet buiten audacity, dan hoor ik het graag :D
« Laatst bewerkt op: 2011/04/02, 00:23:50 door culann »