Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie  (gelezen 968 keer)

SwOx

  • Gast
Installatie
« Gepost op: 2007/03/21, 16:20:56 »
Op school moeten we nu werken met linux, meer bepaald programmeren in linux (CVS, shellscripts, ...)
Nu wou ik thuis dan ook maar linux installere zodat ik thuis wat kan oefenen.
Ik heb Kubuntu 6.06.1 LTS gedownload vr een 64bit processor. (Heb nl AMD athlon 64).

Als ik de cd insteek en boot, komt er een menuutje. Ik zet de taal op nederlands en kies dan voor het eerste : Start of installeer linux. Maar hij installeert niet.

Ik kom altijd terecht in een soort DOS venster met Ubuntu$Ubuntu$ of zoiets.

Nu was mijn vraag, hoe installeer ik en krijg ik een "grafisch beeld".

Nu 4x formatten hoop ik eindelijk wat verder te kunnen. CD gebrand tege 12x

Greetz

Nizzle

  • Gast
Installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/21, 16:26:43 »
ik zou gewoon de 32 bit ubuntu versie nemen als ik jou was..
heb nog niet veel goeds gehoord over 64 bit vandaar ;)
waarschijnlijk ligt het daaraan..

bij deze heb ik altijd gewoon een gnome omgeving gekregen ook voor de installatie :)
http://no.releases.ubuntu.com/dapper/ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso

nils holkerson

  • Gast
Installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/21, 16:28:25 »
zou ook voor gnome gaan, maar dat is een kwestie van wennen aan een bepaalde desktop

SwOx

  • Gast
Installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/21, 16:31:55 »
Ok zal dat eens probere dan, als het toch geen problemen geeft met de 32bit versie.
Ja ik had de gnome versie ook al geprobeerd maar die ging ook niet. Op school is het Slackware met KDE, daarom d8 ik KDE eens te probere maar dat gaf hetzelfde probleem.

Thanks

SwOx

  • Gast
Installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/21, 16:33:12 »
Oei voor ik het vergeet te vragen, gaat draadloos internet met linux ?? Op school was er iemand die dat niet aan de praat kreeg, dus ja ...

nils holkerson

  • Gast
Installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/21, 16:38:59 »
normaalgesproken kun je dat soort dingen ook op de wiki uitzoeken, maar die is volgens mij even ofline, dus ja dat kan, al heb ik er geen ervaring meee

Shaffox

  • Gast
Installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/21, 16:43:53 »
Dat gaat zeker, bij het een al wat makkelijker dan bij het ander.

Offline hadez

  • Lid
Installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/21, 17:45:20 »
Hangt er natuurlijk altijd vanaf of jouwe ondersteund wordt. Als je Wlan wat ouder is, waarschijnlijk wel, als hij net nieuw is, waarschijnlijk niet. (Het gaat om de chipset die erin zit, niet om het merk --> check door $ lsusb uit te voeren in een terminalvenster)

Als je de live-boot overeind krijgt natuurlijk ;-)

Installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/22, 17:57:15 »
En misschien ook even vermelden dat je de .iso best tegen een zo laag mogelijke snelheid brandt.  Er wordt aangeraden om dit maximum tegen 8x te doen.  Ik brand ze zelfs meestal op 4x.  .iso-bestanden zijn namelijk nogal gevoelig voor brandfouten.