Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java loopt vast in Jaunty  (gelezen 1574 keer)

Java loopt vast in Jaunty
« Gepost op: 2009/07/30, 21:41:48 »
Of de titel van dit onderwerp de lading dekt is nog niet zeker maar het lijkt erop. Sinds ik naar Jaunty ben geüpgrade ondervind ik bij het spelen van spellen op www.playok.com problemen met Java. In de versies voor Jaunty had en heb ik het probleem niet. De Javavensters raken na onbepaalde tijd verminkt en zijn dan niet meer te bedienen. Alleen door het proces "java_vm" af te breken krijg ik Java weer aan de praat.

Ik kan het probleem, voor als nog, alleen reconstrueren in Jaunty. Hardy heeft er geen last van. Restricted rivers maken geen verschil. Het gebeurt in Firefox en in Opera. Java verwijderen en herinstalleren verhelpt het probleem niet. Ik gebruik dat laatste versie van Java. Jaunty heb ik volledig bijgewerkt. Firefox heeft de laatste release onder Ubuntu.

Iemand bekend met dit probleem? Uren googlen hebben nog geen oplossing gegeven.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/30, 21:47:54 »
Je kunt eens proberen om de cache van JRE leeg te maken, en daarna te verkleinen:
Systeem - Voorkeuren - Sun Java 6 Plugin Control Panel
tabblad General
Temporary Internet Files
Settings...
Klik op "Delete Files" en zet de schuifbalk daarna op 25 MB.
Klik op OK en daarna nog eens op OK.

Helpt dat?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/30, 21:49:55 door Pjotr »

Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/31, 21:47:22 »
@Pjotr

Ik heb de tijdelijke bestanden weggegooid en de schijfruimte op 25 MB gezet (stond op 1000...). Ik ben nu aan het testen.

Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/31, 21:54:02 »
Helaas, ook nu blijft Java hangen.

Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/03, 23:41:32 »
Er lijkt een "oplossing" te zijn door de visuele effecten (Compiz) volledig uit te zetten (systeem -> voorkeur -> uiterlijk -> visuele effecten -> geen). Ik heb hier een tijdje mee gewerkt (gespeeld dus, op www.playok.com) en ben tot nu toe het euvel niet weer tegen gekomen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/04, 09:07:31 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/04, 17:15:25 »
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ :)
De status van opgelost heeft het wat mij betreft nog niet bereikt. Dat het probleem zich nog niet weer heeft laten zien door een "workaround" wil nog niet zeggen dat het opgelost is.

Ja compiz kan op sommige PC´s lastig zijn. :)
Hhhmmm, schrijf je met opzet "op sommige pc's"? Bedoel je daarmee dat het probleem samen hangt met bepaalde hardware?

Offline Tom

  • Lid
Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/04, 17:40:43 »
De ene grafische kaart etc is de andere niet , en Compiz kost nu eenmaal kracht aan de PC.
Hangt denk ik van veel factoren af.
Je leest vaak dat ze iemand de raad geven zet je Compiz eens af , en ja hoor dat gaat dit of gene wel goed.
Andere hebben er dan weer geen last van t sja  :)

Let op: Compiz in volle glorie is spectaculair! Maar het vreet dan systeemkracht, beperkt de accuduur van een laptop en kan soms het afspelen van video's moeilijk of zelfs onmogelijk maken.

De videokaart krijgt het zwaar te verduren, dus ook 3D-spelen en zware grafische applicaties draaien moeizamer (of soms zelfs helemaal niet) met Compiz aan.

Het is dus handig om Compiz soms uit te schakelen.
Lees ook dit maar eens. http://sites.google.com/site/computertip/compiz
« Laatst bewerkt op: 2009/08/04, 17:44:15 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Java loopt vast in Jaunty
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/07, 23:05:37 »
Het lijkt er steeds meer op dat idd Compiz in combinatie met Java lastig is. Althans, ik ervaar tot nu toe problemen met beide op verschillende pc's. Het lijkt dus niet samen te hangen met hardware. Maar op de ene pc doet het probleem zich wel sneller voor dan op de andere. Blijft lastig, deze.