Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen partities op nieuwe computer  (gelezen 734 keer)

Ine

  • Gast
geen partities op nieuwe computer
« Gepost op: 2007/10/13, 10:58:09 »
Ik probeer Ubuntu te installeren op een nieuwe computer zonder besturingssysteem. De boot-cd werk prima op mijn andere computer, maar vindt geen partities op de nieuwe computer, en laat me ook niet toe om een partitie te creëren (de knoppen ontbreken gewoonweg). Een ander partitioneringsprogramma (gparted) ontmoet hetzelfde probleem. De computer heeft een asus moederbord, een intel pentium dual core E2140 s775 processor en 1024 MB DDR2 ram.
Is er iets mis met deze computer?
Moet ik eerst nog iets anders doen voor ik Ubuntu kan installeren?
Wat moet ik doen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
geen partities op nieuwe computer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/13, 11:16:15 »
Welkom op het forum!  :-)

Je harde waar is erg nieuw. Probeer eens de Release Candidate te installeren van Ubuntu 7.10, die op 18 oktober uitkomt? De Release Candidate (RC) is weliswaar nog een bètaversie, maar wel eentje die al bijna af is. De RC heeft ondersteuning aan boord voor de nieuwste harde waren.

Als je dagelijks je updates binnenhaalt, dan is de RC op 18-10 volledig identiek aan de finale versie.

Hier zit de RC:
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-rc-desktop-i386.iso

Groet, Pjotr.

geen partities op nieuwe computer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/13, 11:49:56 »
Hallo Ine staat alles wel goed in de bios en wordt je harde schijf herkent? geef eens iets meer info over je moederbord.

John

Ine

  • Gast
geen partities op nieuwe computer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/13, 12:30:10 »
Met de nieuwste versie van Ubuntu lukt het inderdaad wel.

geen partities op nieuwe computer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/13, 14:53:50 »
De chipset van de nieuwe moederborden willen wel eens problemen geven maar de nieuwe distro,s hebben steeds betere hardware ondersteuning :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
geen partities op nieuwe computer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/13, 14:54:36 »
Citaat van: Ine
Met de nieuwste versie van Ubuntu lukt het inderdaad wel.
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)