Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rare vraag: Heeft iemand nog een Fan van een ATI (asus) x800 pro AGP videokaart  (gelezen 1840 keer)

Offline Support4u

  • Lid
Rare vraag: Heeft iemand nog een Fan van een ATI (asus) x800 pro AGP videokaart
of weet waar ik er aan 1 kan komen?

Het moet namelijk niet te gek worden in prijs, anders kan ik net zo goed een andere videokaart kopen!

Ik heb al geprobeerd de fan te repareren, maar de as ( waar de fan op leunt ) is lichtjes indruk baar, waardoor er hevig geratel ontstaat en lawaai. + volgens mij draait de fan niet meer zijn volle toeren.


ATI x800 pro
AGP ( asus )(merk maakt natuurlijkniks uit )



Alvast heel erg bedankt!

Offline Petervdw

  • Lid
Gegevens van de fan?
Model, steek van de montage schroeven, hoogte, dikte.?
Fotootje?

Vr.groet, peter

Offline Support4u

  • Lid
ow sorry! afbeelding hieronder.

hoe kom ik aan die gegevens?

Offline Petervdw

  • Lid
Dat is wel een heel exotische zeg.
De gegevens staan meestal op een stickertje op het waaiertje, 12V=, enz. Misschien als je de fan losmaakt.
Is het niet mogelijk om in plaats van deze een wat normaler type erop te schroeven? Die AGP kaarten staan nogal vrij opgesteld, dus misschien ruimte genoeg. Beetje rommelen!

Ik heb verschillende liggen, 5 cm vierkant, 6 cm vierkant, 8 cm vierkant. Processorkoeler fans. Allemaal 12 V=. Die 12 Volt kun je gewoon van de voeding (geel + zwart) aftakken. Draait ie gewoon altijd volaan.

Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 13:26:30 door Petervdw »

Offline RuudH

  • Lid
Je kan ook de grafische kaart meenemen naar een computerzaak zoals Alternate of MyCom of zo en het probleem daar voorleggen. Die hebben vast wel een fan liggen.
So long and thanks for all the fish!

Offline Support4u

  • Lid
yo, ik houd het in gedachten.
ik neem hem morgu mee naar de zaak, ze zeggen dat een beetje bijsmeren al flink zal helpen  XD

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Dat is wel een heel exotische zeg.
De gegevens staan meestal op een stickertje op het waaiertje, 12V=, enz. Misschien als je de fan losmaakt.
Is het niet mogelijk om in plaats van deze een wat normaler type erop te schroeven? Die AGP kaarten staan nogal vrij opgesteld, dus misschien ruimte genoeg. Beetje rommelen!

Ik heb verschillende liggen, 5 cm vierkant, 6 cm vierkant, 8 cm vierkant. Processorkoeler fans. Allemaal 12 V=. Die 12 Volt kun je gewoon van de voeding (geel + zwart) aftakken. Draait ie gewoon altijd volaan.

Vr.groet, peter
Ooit eens een standaard gpu koeler los gehaald, Peter? Volgens mij krijg je met geen mogelijkheid de fan uit zo'n standaardkoeler gehaald zonder de koeler finaal te slopen en die ga je toch nog nodig hebben voor het geheugen?. Je zult een losse ventilator op een bepaalde manier moeten kunnen integreren met de rest van de VGA-koeler. Hoe hij de lucht aanzuigt zal dan ook relevant zijn want die gaat gedeeltelijk onder die kap door over de kaart stromen.
Die los verkochte koelers zijn natuurlijk een ander verhaal, maar die zitten gedeeltelijk anders in elkaar.

yo, ik houd het in gedachten.
ik neem hem morgu mee naar de zaak, ze zeggen dat een beetje bijsmeren al flink zal helpen  XD
Of ze daar even een glijlager kunnen smeren betwijfel ik ten zeerste. Het wordt een andere koeler, of een adere kaart.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 13:48:18 door Peter »

Offline Support4u

  • Lid
de fan is best makkelijk van de cooler te halen, zonder hem te beschadigen.
heb het al gedaan. om de onderkant van de rotors schoon te maken. waren nogal stoffig.!

dus fannetje vervangen is genoeg!

Offline Petervdw

  • Lid
Nou dat bedoel ik. Het is de bedoeling dat er lucht langs die kaart gaat, beter teveel als te weinig. Met enige en/of improvisatie, beugeltjes, nieuwe gaatjes boren en schroeven met loctite, moet het voor een handige doe het zelver geen problemen opleveren toch?
Nasmeren heeft denk ik weinig zin, heb je na verloop weer dat geluid, als het al lukt.

Bij alles wat te heet wordt in computers of frequentieregelaars, door teveel spullen te dicht op elkaar, of hoge belastingen hang ik extra fans in de kast. Vaak gaat het alleen maar om meer circulatie van de lucht, nog niet eens de temperatuur.

Vr.groet, peter

Offline Support4u

  • Lid
helemaal gelijk.

dit doe ik allemaal in mijn coolermaster cosmos s.
maar dit dell bakkie is natuurlijk niet voorzien van lucht circulatie  :P goedkope kantoor troep huh!
de schoonmaak beurt die ik um moest geven was ziekelijk. om dat maar zachtgedrukt te zeggen. heb echt alles wat je kan bedenken eruit gehaald en handmatig schoongemaakt.

afijn, die videokaart is van een maat geweest. en dat ding is in prima staat, op de fan na dan.

op 1 of andere manier. stond die 10 minuten te scheuren als een debiel ( geluid productie ) nu hoor ik hem helemaal niet. zelfs niet als ik de kast op trekt en mijn oor naast de fan houd.

bizzare sh*t? ???

Helaas kan ik in die dell machine geen extra fans hangen. dus this uitzitten tot ie het loodje licht!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/19, 15:24:51 door Support4u »

Offline kasper2

  • Lid
Je kunt ook een compleet nieuwe cooler kopen voor die videokaart. Ik heb even snel gekeken en DEZE cooler moet geschikt zijn voor de videokaart (ATI Radeon X***), en is op internet voor zo'n 20 euro te VINDEN.
Ik weet niet weet hoeveel geluid de cooler die je er nu op hebt zitten (normaal) produceert, maar het zou mij ook niet verbazen als je videokaart met deze cooler ook nog stiller zou worden, vooral in idle.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/20, 10:12:13 door Kasper »
Alles is relatief

Offline Support4u

  • Lid
ik ga die cooler er nooit meer afkrijgen. 1 van de schroeven onderop de kaart is doorgedraaid  :P

Ik heb btw de fan net gesmeerd, hijs nu muis stil  XD