Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kunity....  (gelezen 1250 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Kunity....
« Gepost op: 2011/08/28, 18:59:51 »
Met Unity en Gnome3 krijgen we een nieuwe benadering van het zoeken en starten van applicaties. Intuïtiever.
Kom er vandaag pas achter dat KDE4 dit al in zich heeft.

http://www.techrepublic.com/blog/opensource/how-to-use-kde-4-desktop-activities/2476

Met 'activiteiten' krijgt het bureaublad een gedrag, indeling en vormgeving naar keuze,

Standaard zijn er al vier aanwezig:
- Folder View
- Newspaper Layout
- Photos Activity
- Search & Launch

De laatste, Search and Launch' komt dicht in de buurt van Gnome3/Unity. Net iets prettiger...

  

Re: Kunity....
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/28, 20:08:17 »
Dat klopt, in 4.7 heb je standaard zo'n search activity waar je met super + tab naar over kan schakelen. Toch vind ik de dash in Unity wel wat fijner. Is maar 1 toets en je blijft in dezelfde desktop.

Re: Kunity....
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/28, 20:16:42 »
Ik wist dat allang.

Overigens, voor de echte GNOME 3-experience, kun je ook Takeoff installeren op Kubuntu: http://kde-apps.org/content/show.php/Takeoff?content=144078

Re: Kunity....
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/28, 22:12:35 »
Ik denk dat ik KDE  weer eens een blikje moet  gunnen :) Die zijn goed bezig, de laatste tijd ;)

Maareh, zo'n zoekfunctie heeft zelfs Windows 7 al, dus Unity liep een beetje achter ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Kunity....
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/28, 23:03:54 »
Ik denk dat ik KDE  weer eens een blikje moet  gunnen :) Die zijn goed bezig, de laatste tijd ;)

Maareh, zo'n zoekfunctie heeft zelfs Windows 7 al, dus Unity liep een beetje achter ;)

En E17 had die zoekfunctie al lang voordat Windows Aurora/Vista in het oog kwam. Dus zelfs Windows Aurora/Vista liep een beetje achter ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Kunity....
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/28, 23:19:32 »
Ik denk dat ik KDE  weer eens een blikje moet  gunnen :) Die zijn goed bezig, de laatste tijd ;)

Maareh, zo'n zoekfunctie heeft zelfs Windows 7 al, dus Unity liep een beetje achter ;)

Heb KDE draaien en het ziet er goed uit maar het is wel wennen.
Ondanks dat een aantal dingen hetzelfde werken, voelt het toch anders.

Ze kopiëren alles van elkaar en passen het op hun eigen manier toe.

Re: Kunity....
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/29, 10:37:37 »
Toch, als kritiek op KDE, vind ik de netwerkmanager een stuk minder dan die van Gnome (2 en 3), zeker o.g.v. Wifi-connecties.

Voor de rest is KDE en zeker E17 top.

De dash van Untiy is, zoals Erik zegt, echt verbluffend makkelijk om mee te werken.

Kunity ? Ja, maar dan wel met een andere netwerkmanager
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Kunity....
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/29, 13:11:12 »
Toch, als kritiek op KDE, vind ik de netwerkmanager een stuk minder dan die van Gnome (2 en 3), zeker o.g.v. Wifi-connecties.

Voor de rest is KDE en zeker E17 top.

De dash van Untiy is, zoals Erik zegt, echt verbluffend makkelijk om mee te werken.

Kunity ? Ja, maar dan wel met een andere netwerkmanager

+1 Altijd gedonder gehad met draadloos internet in KDE...
Op de chat te vinden als debiantux