Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] 1e account verwijderd Xubuntu  (gelezen 685 keer)

Offline Gerard49

  • Lid
[Opgelost] 1e account verwijderd Xubuntu
« Gepost op: 2013/07/28, 10:55:54 »
Hallo,
Ik ben een beetje dom geweest. Ik heb net Xubuntu 12.04 LTS geïnstalleerd. Ik vond echter de gebruikersnaam die ik als eerste had opgegeven niet zo'n goede keus. Ik heb daarom een nieuwe account aangemaakt en de eerste verwijderd.
Helaas kan in nu niets meer beginnen omdat bijna steeds op authenticatie wordt gevraagd en ik geen idee heb van welk wachtwoord ik daarvoor moet ingeven.
Kan ik Xubuntu gewoon een tweede keer over de eerste heen installeren of is er nog een snellere/betere oplossing?
Alvast bedankt, Gerard
« Laatst bewerkt op: 2013/07/28, 13:25:02 door Gerard49 »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/28, 11:39:34 »
Een soortgelijk probleem heb ik ook eens gehad.
2 uur bezig geweest waarin ik een hoop geleerd heb, maar een nieuwe installatie kost maar één uurtje.
Het is maar een overweging.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Gerard49

  • Lid
Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/28, 12:02:14 »
Kan ik dit direct vanaf de life cd opnieuw installeren of moet ik eerst nog wat anders doen?
Gerard

Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/28, 12:06:22 »
Dat kan vanaf de liveCD ja, maar ik denk dat er een andere oplossing is.
Ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt, maar ik denk dat je even kan kijken naar hoe wachtwoord veranderen in elkaar steekt, misschien dat je zo dan ook de gebruiker kunt herstellen:
https://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/28, 12:25:11 »
Het nieuwe account kan je beheer (sudo) rechten geven met een opdracht in de recovery mode (tijdens opstarten geavanceerde opties -> herstelmodus -> root).
adduser <nieuwe_accountnaam> sudo
Klik links bovenin op Documentatie

Offline vanadium

  • Lid
Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/28, 12:27:34 »
Herinstalleren is veruit het gemakkelijkste. Als je aangeeft dat de partities niet gewist moet worden, dan blijven na de herinstallatie alle extra geïnstalleerde programma's, multimediaondersteuning, enz. bestaan. Duurt hoogstens 30 min.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/28, 12:32:10 »
Herinstalleren is veruit het gemakkelijkste. Als je aangeeft dat de partities niet gewist moet worden, dan blijven na de herinstallatie alle extra geïnstalleerde programma's, multimediaondersteuning, enz. bestaan. Duurt hoogstens 30 min.
Ik begrijp niet goed waarom herinstallatie veruit makkelijker is dan 1 opdracht (adduser naam sudo) in de recovery mode.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Gerard49

  • Lid
Re: 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/28, 13:23:51 »
Bedankt.
Ik ga een herinstallatie proberen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: [Opgelost] 1e account verwijderd Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/28, 13:52:11 »
Kan ik Xubuntu gewoon een tweede keer over de eerste heen installeren of is er nog een snellere/betere oplossing?
Blijkbaar heb ik de vraag om een andere oplossing niet goed begrepen of niet duidelijk genoeg geantwoord dat een (1) opdracht in de herstelmodus beslist sneller is (maximaal een paar minuten inclusief herstarten van de computer). Evengoed succes en veel plezier met de herinstallatie.
Bedankt.
Ik ga een herinstallatie proberen.
Klik links bovenin op Documentatie