Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 412578 keer)

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1200 Gepost op: 2019/11/23, 13:56:17 »
Die sneltoetscombinaties moeten wel in je hoofd zitten om er gebruik van te kunnen maken. Dat vereist waarschijnlijk kennis die je eerder bij een opleiding of in de praktijk  hebt opgedaan?
Een doorsnee gebruiker is  meestal visueel georiënteerd en zal deze methode zelden de voorkeur geven.
Een doorsnee gebruiker zal dan ook niet altijd de maximale efficiëntie halen in zijn workflow. De sneltoetscombinaties zijn voor een stuk al beschikbaar, of kan je zelf definiëren en dus gemakkelijk onthouden: <Super>F voor Files, <Super>M voor Mail, <Super>T voor terminal, ... Ik maak hierbij gebruik van een programmaatje "jumpapp": dat is wat ervoor zorgt dat een druk op de sneltoets een open window naar voor brengt, dan wel het programma opstart (net zoals een klik op een icoon van een moderne dock, maar dan via een sneltoets).

Ik gebruik al lang geen takenbalk of dock meer. Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeuren.
Je gebruikt Xfce een beetje zoals de i3 Window Manager. Wel cool dat je dat zo gedaan hebt. Als je je sneltoetsen kent ben je veel efficiënter bezig dan met een standaard desktop met muis.

Ik werk sinds enige tijd ook met i3, maar dan onder Manjaro. Ik ben er zeer content mee. Maar dit is ook wel vet. Ik ga zelf ook even wat sleutelen aan Xfce en kijken of ik zoiets voor elkaar krijg. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1201 Gepost op: 2019/11/23, 14:33:55 »
Inderdaad, mijn eigen titelloze windowthema met blauwe rand voor het geselecteerde venster, en grijs voor een niet geselecteerd venster is net zoals i3 standaard komt  :)

Manjaro heeft een i3 versie die standaard geheel ingericht is: klaar voor gebruik. Meestal is er nog heel wat opbouwwerk als je een i3 desktop onder een andere distributie wil opzetten (voor de meelezers: tot op het niveau van toetsen opzetten om het scherm te verhelderen/verdonkeren, ervoor zorgen dat je een achtergrond hebt, ervoor zorgen dat je een netwerkicoon hebt...).

drum

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1202 Gepost op: 2019/11/25, 16:13:34 »
living on the edge :laugh:, focal fossa

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1203 Gepost op: 2019/11/28, 12:02:45 »
living on the edge :laugh:, focal fossa

Ik zie daar kernel 5.3 XXX nog steeds in Fossa ; Nog niet de lockdown versie van 5.4 ; was op OMG Ubuntu te lezen (zie link) :

https://www.omgubuntu.co.uk/2019/11/linux-5-4-kernel-release-features

Je kon hem al wel manueel downloaden en installeren, maar zelfs OMG raadt aan om te wachten op de updates. Maar ik had vernomen via de pers dat dat voor Ubuntu snel zou zijn ..... Afwachten, dus.

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1204 Gepost op: 2019/11/28, 17:39:15 »
Als oefening in VMware uitgevoerd:

Ubuntu 20.04 server voorzien van Gnome-core levert Ubuntu 20.04 minimal op met onder andere deze wallpaper.

Extensies: Dash to Panel, Arc Menu en meer:


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1205 Gepost op: 2019/12/18, 22:40:52 »
12 Christmas Desktop Wallpapers for Desktop & PC

Eén ervan heb ik toegepast in Ubuntu 19.10 Cinnamon-minimal:

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1206 Gepost op: 2019/12/22, 02:32:14 »
Humor  :)

Regenintensiteit heeft aardig wat gradaties, maar deze kende ik nog niet:



Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1207 Gepost op: 2020/01/11, 19:40:57 »

Xubuntu 18.04.3 zonder tierelantijnen. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1208 Gepost op: 2020/01/12, 09:44:00 »
Mooi Dellkubuntu ,een Koala beertje ,spijtig (erg) dat er zo veel verbrand zijn in Australie  :-X
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

drum

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1209 Gepost op: 2020/01/13, 05:19:50 »
geïnspireerd op de oude goden, mint-xfce

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1210 Gepost op: 2020/02/12, 23:13:00 »
Even een hernieuwde screenshot van één van mijn stokoude bakkies. Hier zie je Ubuntu 18.04 LTS met Xfce 4.12, maar gemodelleerd naar de Gnome 2 desktop (tegenwoordig Maté desktop). De kleuren heb ik een beetje geleend van klassieke Fedora installaties. Dus het is een mengelmoesje van allerlei invloeden:



Afbeelding 1: Xubuntu met Xfce, vermomd als Gnome 2/Maté desktop, en dan in klassieke Fedora-achtige kleuren. Lekker oldschool....

Lekker oldschool uiterlijk. Doet me denken aan de periode dat Ubuntu nog Gnome 2 meeleverde. En er zijn zelfs af en toe nog momenten met flashbacks van vóór 2011, toen Ubuntu met Unity kwam. Sinds Unity de intrede deed bij Ubuntu ben ik overgestapt op Xubuntu en Linux Mint.

Er staan 3 Linuces op deze laptop: deze Xubuntu 18.04 LTS met het klassieke Gnome 2 uiterlijk, nogmaals Xubuntu 18.04 LTS met een redelijk modern uiterlijk, en op de derde partitie Manjaro 18.1.5 Xfce met een hypermodern uiterlijk. Heb ik lekker wat te kiezen, al naar gelang mijn mood van het moment...

De gebruikte wallpaper is een beetje verborgen achter de terminal, maar die heb ik bewerkt met GIMP. Oorspronkelijk is dit een foto/wallpaper van een kerkje ergens in Slovenië, midden op de dag (heb ik ooit ergens vandaan geplukt). Maar met wat bewerking heb ik de sfeer omgezet naar schemering, zodat deze achtergrond wat minder fel is. Leuk trucje is ook dat bij het opstarten je een donkere zwart-witversie van deze wallpaper ziet met een startend Xubuntu logootje (splash-scherm). En op het inlogscherm zie je deze splash-scherm wijzigen naar kleur, maar dan heel wazig. Heb ik mijn wachtwoord ingevoerd, dan wordt de wazige foto ineens deze wallpaper. Deze methode heb ik op al mijn computers toegepast, en dan ook met de wallpaper die ik op díe specifieke installatie gebruik. Staat wat "professioneler"...  =D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1211 Gepost op: 2020/02/13, 02:04:30 »
Een mooi thema (ChromeOS) met een fraaie taakbalk.

Gemaakt met het Ubuntu 20.04 daily build server ISO: Ubuntu Cinnamon minimal.



Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1212 Gepost op: 2020/02/15, 08:40:45 »
geïnspireerd op de oude goden, mint-xfce


"Religieuze" uitingen zullen vast wel niet mogen op dit forum edoch ik doe het lekker toch!
ALL HAIL TO ODIN! ;)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1213 Gepost op: 2020/03/01, 14:50:55 »







Op weg naar Malta  richting caribbean  (foto van 2012)

Jaartal verbeterd
« Laatst bewerkt op: 2020/03/16, 20:04:08 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1214 Gepost op: 2020/03/01, 15:20:29 »
Mooi bootje, maar zo oud is die foto toch niet?😄
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1215 Gepost op: 2020/03/01, 18:00:06 »
Ik denk het toch wel hoor  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1216 Gepost op: 2020/03/16, 19:47:09 »
Kubuntu 20.04

Offline Nero

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1217 Gepost op: 2020/03/16, 19:55:13 »
Ik denk het toch wel hoor  :D
Zal waarschijnlijk 2012 zijn. In 1912 waren er nog geen kleurenfotos.

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1218 Gepost op: 2020/05/16, 10:15:43 »
Ik ben met een hobby projectje bezig, waarbij ik wil kijken of ik met DWM kan werken. DWM is een windows manager (lees vervanging van Gnome/XFCE etc) dat etreem licht is en minimalistisch. Je moet met de code werken om configuraties e.d. aan te passen. Ik documenteer het proces dat ik doorloop in mijn onderstaande blog en probeer op een voor niet-technische mensen toegankelijke manier uit te leggen hoe je zo iets doet. Dus voor de meer avontuurlijke gebruikers die nog wat te doen willen hebben tijdens de COVID lockdown, zie mijn blog  https://mke21.wordpress.com/ =D

Een beetje knutselen gaf mij de onderstaande desktop. Al heel bruikbaar en ik vind het er zelf wel mooi uitzien. Dit is dus DWM op manjaro-XFCE met een eigen foto als wallpaper.







« Laatst bewerkt op: 2020/05/16, 15:17:57 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1219 Gepost op: 2020/05/16, 10:20:08 »
@MKe: ik ga je blog volgen over DWM
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1220 Gepost op: 2020/05/16, 15:17:12 »
@MKe: ik ga je blog volgen over DWM
Leuk! Geef vooral commentaar. Het is altijd leuker om dit samen te doen. Ik heb geen Xubuntu op mijn machine draaien, dus feedback over hoe dit gaat op Xubuntu is altijd welkom.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1221 Gepost op: 2020/06/12, 20:39:57 »
laat ik ook maar eens mijn desktop zien, eigen foto met concky

https://ibb.co/bRHZH8Q
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1222 Gepost op: 2020/06/13, 11:04:55 »
Linux Mint 20 met Cinnamon 4.6.3



Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1223 Gepost op: 2020/07/01, 19:44:03 »
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

drum

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1224 Gepost op: 2020/07/29, 09:28:50 »