Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Gaan we door of gaan we ervoor?

We sluiten het topic met terugwerkende kracht.
1 (5.6%)
Het topic interesseert mij geen bal.
3 (16.7%)
We gaan nog minimaal 50 pagina's door. Heerlijk die dramatiek.
3 (16.7%)
Ik ben blij met de voorlopig bereikte duidelijkheid. Een nieuwe draad een nieuw geluid.
3 (16.7%)
Gaan met die banaan!
8 (44.4%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: Topic: Voorstel organisatiestructuur ReleaseParties . was :Organisatie Release P  (gelezen 7532 keer)

Offline iGadget

  • Lid
een online te volgen vergadering moet kunnen. er is genoeg technische kennis in huis lijkt mij. toch?

We hebben Ekiga ooit werkend gehad in een 'grijs' verleden. Ik neem wel een webcam mee richting wutnubu zodat er ook een beetje beeld bij is. Ik verwacht weinig problemen, hooguit de gebruikelijke echo / feedback in het geluid, dus dat wordt een beetje pielen.

Zag mijn naam ook voorbij komen.. maar denk nog even na..

zit hier in dat weekend ook met een soort release-party. Mijn vrouw is in die week ervoor jarig..
zal maar niet vertellen aan welke versie we dan zitten  :D

Stabiel is ze in ieder geval wel (....en begin nou niet over betrouwBaarheid ;))

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Als we het dan toch over release parties en delen van ervaring hebben... In de voortreffelijk georganiseerde Belgische Hardy release party heb ik op eigen initiatief video-opnames van de presentaties gemaakt. Wat hierbij van belang is, dat ...

1) er altijd iemand bij de camera blijft (of de verzekering moet heel goed geregeld zijn) en deze gemakkelijk per presentatie aan en uit kan zetten met een druk op de knop
2) er tapes moeten gekocht worden (het beste is één per presentatie om het werk achteraf te sparen)
3) er een microfoon van de spreker rechtstreeks op de camera kan worden aangesloten (het zou goed zijn als dit te voren kan geregeld worden. Gelukkig was Profox hier een reddende engel.)
4) de filmpjes moeten achteraf omgezet worden naar ogg en geupload worden naar bijvoorbeeld blip.tv

Er zou ook kunnen gekozen worden om het videosignaal naar de beamer rechtstreeks op dezelfde of een andere computer op te nemen. Dat bespaart dan de camera maar mist het 'human' thema. Om dat er toen niet genoeg vrijwilligers waren ben ik zelf de hele tijd bij de camera gebleven. Dat is een beetje jammer omdat je dan niet van de release party kunt genieten en ook eens rondlopen.  De tapes (+/- 30 euro) heb ik uit eigen zak betaald omdat er ook geen mogelijkheid was om ze te declareren. Op zich vond ik dat niet erg voor een keer. Een groot karwei achteraf leek het omzetten van de video's naar lichtere ogg filmpjes, maar dat viel redelijk mee als je het eenmaal hebt uitgezocht. Ik vind het zelf van het grootste belang om de filmpjes eerst in een vrij formaat aan te bieden en pas daarna in een gesloten formaat (zoals flash, quicktime, ...). Vandaar dat ik had gekozen voor blip.tv, waar we nu een eigen kanaal hebben.

Een week later gaf ik ook een presentatie op de Hardy Ubuntu release party in Amsterdam, die trouwens ook super was georganiseerd. Omdat ik toen wat meer zelf wou genieten, heb ik daar dus niet meer de moeite genomen om opnames te maken. Er waren nochtans veel presentaties die de moeite waard waren.

Ik denk dat het fantastisch is als er op volgende release parties weer opnames gemaakt worden. Dat zal beter lukken als het niet allemaal bij een persoon terecht komt.

De presentaties zijn terug te vinden op:
http://ubuntubenelux.blip.tv

Ik denk dat iedereen ze nu al verschillende keren heeft gezien, want de kijkcijfers zijn intussen enorm:
Massaal foto's bewerken met Phatch 0.1 (Stani) 1459 views
Ubuntu: zakelijk perspectief (Sebastian Schauenburg) 558 views
KDE4: de innoverende desktopomgeving (Bart Cerneels) 247 views
Ubuntu en opensource in het bedrijfsleven (Serge van Ginderachter) 442 views
Hardy Heron: geschiedenis & vernieuwingen (Johan Van Dijk) 548 views
Sfeerbeeld in sprekerszaal ubuntu.be release party 220 views

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Ik heb gestemd gaan met die banaan! Lijkt me zeker nuttig om de huidige lijn voort te zetten met de mensen die al ervaring en ideeen hebben.
Zelf heb ik destijds de Nederlandse websites gemaakt. Dit is echter niet meer mogelijk voor de volgende party, dan zit ik ergens tussen hier en Tibet. Maar ik zou graag alle wachtwoorden en gegevens van de site doorgeven zodat iemand anders dit kan overnemen. Kunnen jullie dit misschien meenemen in de vergadering?

Succes en top dat jullie dit willen oppakken!!!  :)

Offline wutnubu

  • Lid
Aanstaande zondag staat een bijeenkomst gepland om met een aantal oud organisatoren en nieuwe mensen na te denken over een "Plan van Aanpak voor Releaseparties".

Zijn er nog mensen die aanwezig willen zijn en niet door mij gemaild zijn vandaag?

Groet

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ik wil er ook graag wel bij zijn :)

Offline wutnubu

  • Lid
PM is naar je verzonden.

Groet

Offline Soul-Sing

  • Lid
wutnubu doe mij een mailtje waar u vertoeft, ooit wel eens geweten....., maar gegevens foetsie.

edit: gezien. sorry..... :rolleyes: was niet ingelogd......
« Laatst bewerkt op: 2009/01/27, 16:22:10 door leoquant »