Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virualbox alternatieven  (gelezen 378 keer)

Offline h2o

  • Lid
Virualbox alternatieven
« Gepost op: 2017/03/03, 19:07:52 »
Ik heb zoals gewoonlijk in mijn vakantie een test gedaan van een dist-upgrade van Debian. Alles verliep vlekkeloos en alles werkt prima op mijn nieuwe Strech-Debian testlaptop. Er is één dissonant en dat is Virtualbox. Dat is ook meestal de enigste plaaggeest wat met dis-upgrades niet vlekkeloos of goed wil werken.
In dit geval moet ik mijn virtuele machines opnieuw aanmaken en dan nóg werkt het niet. Heeft te maken met kernel zaken die niet willen laden.

Daarom op zoek gegaan naar alternatieven. Wie kan mij vertellen of de volgende mogelijkheden probleemloos werken met een dist-upgrade?

Qmenu eventueel in combinatie met KVM (mijn laptops kunnen dat aan in het BIOS)
VMware
.. Een ander alternatief

En dan nog een belangrijke vraag: Welke mogelijkheid heeft de mogelijkheid om bestaande vdi bestanden te converteren?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline peer

  • Lid
Re: Virualbox alternatieven
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/04, 08:53:32 »
ik heb virtualbox nu een paar jaar maar eigenlijk nooit problemen. Ik kies er wel voor om virtualbox te downloaden van de website ipv installeren vanuit de software manager.

Een jaar geleden heb ik ook een aantal alternatieven bekeken maar ik ben toch bij virtualbox gebleven. Weet niet meer precies waarom. kvm vond ik nog het meest bruikbare alternatief.

Als je de bestaande vdi's wilt gebruiken dan denk ik dat je het beste de expertfunctie van virtualbox kunt kiezen.

Offline Nero

  • Lid
Re: Virualbox alternatieven
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/04, 11:49:07 »
Ik heb enkele jaren terug wat gewerkt met KVM/Qemu. Veel sneller dan VirtualBox. Eén nadeel: ik kreeg USB niet aan de praat, en daarom teruggegaan naar VBox. Sedert geen KVM meer geprobeerd.