Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] opstart problemeem na kernel update  (gelezen 448 keer)

[Opgelost] opstart problemeem na kernel update
« Gepost op: 2012/06/30, 10:48:30 »
Bij het updaten van de kernel van  3.2.0-25-generic-pae naar  3.2.0-26-generic-pae is er bij mij waarschijnlijk iets fout gegaan,
Als ik nu de pc opstart blijft hij hangen in een paars scherm , nog voor ubuntu met de witte balletjes  in beeld komt.
Als ik op de reset knop druk kan ik wel met een oudere versie opstarten.
Ik heb via synaptic de -26 kernel opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?

B.v.d.

Jan
« Laatst bewerkt op: 2012/07/03, 08:49:21 door jannenman63 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: opstart problemeem na kernel update
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/30, 12:07:21 »
Tijdens opstarten krijg je de paarse scherm, druk dan op esc, misschien val je terug naar textmode, en dan zie je waar je pc blijft staan.

Zoek op je hardware met google of er meer mensen met dezelfde  probleem zijn.

Je kan gewoon niks doen, en opstarten met je oude kernel, en misschien dat er binnen korte tijd het probleem wordt opgelost via een update.

Offline Nollie

  • Lid
Re: opstart problemeem na kernel update
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/30, 12:31:52 »
Heb ik ook om de haveklap. Maakt niet uit welke kernel. De ene keer gaat het goed, dan andere keer kan ik hem keihard uitzetten. Zwaar irritant en niet goed voor het systeem. Hardware ? Ik geloof er niks van. Plymouth aan/uit maakt ook geen verschil. Terwijl dat andere OS is zo stabiel als de pest (iets met een W). Zou bijna teruggaan. Bijna... dus niet  ;) 
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: opstart problemeem na kernel update
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/30, 14:20:39 »
@Nollie
Het heeft toch wel iets met hardware te maken lijkt me. Niet dat je hardware stuk is maar gewoon dat het ongelukkige combinatie is samen met de Linuxkernel dan blijkbaar. Anders zou ik niet weten waarom kernelupdates bij mij nooit problemen geven *klopt even af* ;).

Re: opstart problemeem na kernel update
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/03, 08:48:38 »
Het is opgelost.
]Ik heb via synaptic alles van kernel -26 volledig verwijderd , voor de zekerheid opnieuw opgestart , en daarna alles weer opnieuw geïnstalleerd.
Het installeren duurde wel heel lang (langer als een uur), maar het werkt weer.

Iedereen hartelijk dank voor het mee denken.