Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST via Ubuntu Touch ] nieuw onderdeel: telefoons flashen met Touch  (gelezen 1852 keer)

Zoals de titel al aangeeft: zou het goed zijn een extra onderdeel (of subonderdeel, of ergens een sticky-topic ....) te maken voor de mensen die hun telefoon geflasht hebben met UbuntuTouch (het mobiele OS voor smartphones) ?

Het lijkt me enorm geinig om de avonturiers hier onder ons een plek te geven met hun wedervaren met het Flashen van smartphones met Ubuntu. Natuurlijk heeft XDA daar al een klein plekje voor, maar ook daar zijn de wedervaren eerder summier. Ik dacht dat het niet slecht zou zijn dat dit forum meegaat met de nieuwe tendens: smartphones en Ubuntu-mobile.

Gewoon eens een interessepeiling  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2015/03/28, 10:13:04 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gewoon een ideetje voor een nieuw onderdeel: telefoons flashen met Touch
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/05, 23:14:02 »
Ik vind het een goed idee, Joris! Het lijkt me dichtbij en het idee om zelf een telefoon of tablet te flashen is erg aanlokkelijk.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Gewoon een ideetje voor een nieuw onderdeel: telefoons flashen met Touch
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/06, 11:23:22 »
Goed plan!
Misschien wat breder: Ubuntu op smartphones en Tablets?

Ik verwacht hier veel van: het niet samenwerken van PC, smartphone en tablet is een grote ergernis.
Met een Ubuntu port die op alle Android toestellen werkt zouden we een flike slag maken (hmmm, lijkt een beetje op het (laptop)HW geklier in de begintijd van Linux...  >:( ) .

Offline PKing

  • Lid
Re: Gewoon een ideetje voor een nieuw onderdeel: telefoons flashen met Touch
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/06, 15:33:09 »
Ik heb hier nog een Acer liggen waar een nieuw screen op moet, daarna kan ik er wel mee spelen.
De vorige twee Android toestellen heb ik ook gebrickt dus deze kan er wel bij lol.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gewoon een ideetje voor een nieuw onderdeel: telefoons flashen met Touch
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/06, 18:02:59 »
Ik verwacht hier veel van: het niet samenwerken van PC, smartphone en tablet is een grote ergernis.

Ja! Nou vind ik de manier waarop Android telefoons en tablets zich in mijn Xubuntu 14.10 tonen al een verademing ten opzichte van een ander veel gebruikte systeem.

Gisteravond was mijn vrouw bezig een leuk plaatje van onze jonge kittens op haar telefoon te krijgen via zo'n systeem. Wat een belevenis (NIET).
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021