Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sony vaio update van 9.10 -> 10.04 TLS major Failure  (gelezen 1187 keer)

Offline sandersjj

  • Lid
Sony vaio update van 9.10 -> 10.04 TLS major Failure
« Gepost op: 2010/07/19, 12:14:44 »
Hallo,

Gisteren heb ik mijn sony vaio (http://www.dealtime.co.uk/xPF-INTEL-PENTIUM-M-738-1-1GHZ-LAPTOP-PROCESSOR) geupdate naar 10.04 TLS. Maar bij de reboot kwam hij niet meer op. Ik kreeg alleen een zwart scherm te zien.

Ik heb deze link gevolgd: http://ubuntu-tutorials.com/2010/05/06/ubuntu-10-04-lucid-blank-screen-at-startup-workaround/

Maar nog steeds geen resultaat.

Iemand een idee?

Offline mrGee

  • Lid
Re: Sony vaio update van 9.10 -> 10.04 TLS major Failure
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 13:03:40 »
Hallo

Het lijkt erop dat hier zo'n beroemde (beruchte) chipset in zit

Hier;
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/problemen-met-ll-installatie-op-intel-845855gm-chipset-hier-is-de-oplossing!/

Vind je onderaan de eerste bladzijde wat linkjes waar je de aangepaste iso's kunt downloaden.

Test hem anders eerst in live modus en doe diezelfde test ook even met een reguliere 10.04 iso, om te kijken
of dat inderdaad het probleem is.
Zoja; dan moet je opnieuw installeren en heb je niets aan het upgrade gebeuren. Dat betekent dus spullen backuppen en
opnieuw inrichten.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline timosha

  • Lid
Re: Sony vaio update van 9.10 -> 10.04 TLS major Failure
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/19, 13:23:56 »
Of, installeer Linux Mint 9 Isadora in "Compatibility Mode".
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline sandersjj

  • Lid
Re: Sony vaio update van 9.10 -> 10.04 TLS major Failure
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 15:14:49 »
Hallo

Het lijkt erop dat hier zo'n beroemde (beruchte) chipset in zit

Hier;
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/problemen-met-ll-installatie-op-intel-845855gm-chipset-hier-is-de-oplossing!/

Vind je onderaan de eerste bladzijde wat linkjes waar je de aangepaste iso's kunt downloaden.

Test hem anders eerst in live modus en doe diezelfde test ook even met een reguliere 10.04 iso, om te kijken
of dat inderdaad het probleem is.
Zoja; dan moet je opnieuw installeren en heb je niets aan het upgrade gebeuren. Dat betekent dus spullen backuppen en
opnieuw inrichten.

Groeten Gerrit

Het is me inderdaad gelukt om hem via een van die links weer aan de praat te krijgen. Wat kan ik nu het beste doen om mijn data te behouden?
Kan ik hem  nu opnieuw mounten of zoiets?

Offline mrGee

  • Lid
Re: Sony vaio update van 9.10 -> 10.04 TLS major Failure
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/19, 17:54:05 »
Het is me inderdaad gelukt om hem via een van die links weer aan de praat te krijgen. Wat kan ik nu het beste doen om mijn data te behouden?
Kan ik hem  nu opnieuw mounten of zoiets?

Je bedoelt, dat hij via live cd dus naar behoren loopt?

Op zich zou ik zeggen; altijd en alvorens ingrijpende dingen te doen (upgraden valt er eigenlijk ook onder) backup maken op een
externe disk/stick oid. Dat geldt nu ook, dus evt. ubuntu in live modus starten, extern doosje eraan en overpompen die data
(en vergeet ook de belangrijke verborgen mapjes in je home niet ctrl+h inzake mail of .mozilla etc. )

En daarna kun je afhankelijk van je partitionering min of meer makkelijk opnieuw gaan installeren. Dus; heb je een aparte home
aangemaakt, dan kun je ervoor kiezen die tijdens de installatie (handmatig partitioneren kiezen) niet te formatteren. Zelf zou ik
de verborgen mapjes er van tevoren wel afgepoetst hebben, daar krijg je soms heel rare combi/instel foutjes mee. Normale data kun
je wel alten staan (foto's, documenten ed.)
Heb je geen aparte home, tja dan wordt die gewoon gewist met de nieuw installatie.

Groeten Gerrit
 
-- = >  simplify if you can   -- = >