Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST 10.04 start niet meer door na laatste update  (gelezen 1045 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST 10.04 start niet meer door na laatste update
« Gepost op: 2010/11/05, 18:42:16 »
Vanmiddag heb ik een aantal updates (via update-manager, niet 10.04.1 ) geïnstalleerd en daarna de pc afgezet. Vanavond start hij niet meer door. In de herstelmodus geraak ik er wel in, maar na het commando Exit keert hij steeds terug naar de shell.
Welke updates het precies waren weet ik helaas niet meer.
 
« Laatst bewerkt op: 2010/11/06, 09:34:05 door Jakke5 »

Offline heir4c

  • Lid
Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/05, 18:49:16 »
Doe nog eens een update/upgrade via de recovery mode.
Kies voor de rootshell met internet verbinding en tik na de prompt het volgende:
apt-get update && apt-get upgrade(Hier moet je geen sudo gebruiken omdat je als root werkt)
Wat geeft dit?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/05, 18:53:45 »
Heb je via de herstel modus de optie "repair broken packages" geprobeerd?
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/05, 20:16:26 »
hai, ik heb het zelfde probleem. Ik heb al veel hulp gehad die helaas nog niet tot resultaat heeft gelijd. Mocht je het interessant vinden kijk dan eens bij mijn topc: geluid weg met dramatische gevolgen . . . misschien heb jij er wel baat bij. Ik blijf jouw topic ook volgen, want ik kom nog steeds nergens.

veel succes voor ons beide

Richard

Offline Jakke5

  • Lid
Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/05, 21:11:40 »
Dank voor de belangstelling.
De eerste van de updates had iets te maken met printers en Unix, meer herinner ik mij er niet van.
Citaat
apt-get update && apt-get upgrade
geeft een hele lijst dingen die wel ingelezen worden en op het eind:
"Ophalen van sommige indexbestanden is mislukt, deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt."

Ik begin te vrezen dat het probleem bij m'n video zit. Die heeft nml. speciale drivers van Glasen en dat woord komt voor in de voorlaatste ellenlange melding waarin aangekondigd wordt dat er iets mislukt is fout 404 Not found o.i.d.

Bestaat er een middel om tekst uit de terminal op te slaan op schijf? ("Normaal" zou ik copiëren en plakken in een eenvoudige teksteditor)

M'n probleem lijkt idd op dat van rkerklaan.
Citaat
als ik in de commando-regel-inlog " startx"  in type, dan kom ik in een zwart scherm met muisaanwijzer, verder niets. Ik krijg geen melding dat de grafische schil al in gebruik is en Ctr+ ALT+F7 doet ook niets. 
Precies hetzelfde. (Ook bij "normaal" opstarten kom ik in een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer. Na de keuze "veilige grafische mode" in de herstelmodus geeft de pc er kompleet de brui aan.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/05, 22:37:53 door Jakke5 »

Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/05, 23:19:32 »
Citaat
Bestaat er een middel om tekst uit de terminal op te slaan op schijf? ("Normaal" zou ik copiëren en plakken in een eenvoudige teksteditor)

Tekst in een terminal kan je toch gewoon copiëren  en daarna plakken in bijvoorbeeld gedit. Of bedoel je nog iets anders?

Je kan ook de inhoud van een terminal zo opslaan in een tekstbestand, bijvoorbeeld de uitkomst van het commando ls -l:

ls -l > lijst.txt

daarna vindt je in je persoonlijke map een bestandje "lijst.txt" met de uitslag van dat commando dat je ook kan bekijken in gedit.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/05, 23:26:18 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Jakke5

  • Lid
Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/05, 23:27:15 »
 "Hoe doe je dat "Gewoon copiëren en plakken" ??? In de terminal ?

Re: 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/05, 23:31:43 »
Met ingedrukte linkermuisknop over de gewenste tekst gaan zodat die wordt geselecteerd, rechtsklikken daarop en kiezen voor copiëren. Dan staat de betreffende tekst op je plakbord en kan je die in een tekstbestandje plakken. Of je gebruikt de tweede manier die ik aangaf,dat gaat dan automatisch.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Jakke5

  • Lid
Re: OPGELOST 10.04 start niet meer door na laatste update
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/06, 09:42:25 »
Opgelost door 2x dpkg te draaien. Hij deed nog even raar, aarzelde, toonde weer het zwarte scherm met de witte pijl, maar daarna opende hij verder normaal.
Dankjewel Progger, ik had in de Terminal het copiëren met de linkermuisknop ingedrukt nog nooit geprobeerd, maar inderdaad ...