Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: onzichtbare muis  (gelezen 2057 keer)

Bramxl

  • Gast
onzichtbare muis
« Gepost op: 2007/08/21, 18:00:39 »
Nu een aantal dagen geleden heb ik geprobeerd Ubuntu 7.04 te installeren in een dual boot config met XP. Ik kwam daarbij het volgende probleem tegen: Als Ubuntu vanaf cd-rom is opgestart dan is de muis pointer onzichtbaar aanwezig. Hij is er dus wel en werkt ook gewoon je kan hem alleen niet zien. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

alvast bedankt,

Bram

Offline Soul-Sing

  • Lid
onzichtbare muis
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/21, 18:05:06 »
Citaat van: Bramxl
Nu een aantal dagen geleden heb ik geprobeerd Ubuntu 7.04 te installeren in een dual boot config met XP. Ik kwam daarbij het volgende probleem tegen: Als Ubuntu vanaf cd-rom is opgestart dan is de muis pointer onzichtbaar aanwezig. Hij is er dus wel en werkt ook gewoon je kan hem alleen niet zien. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

alvast bedankt,

Bram
kijk even bij systeem-voorkeuren=muis of alles daar in orde is....
(maar hoe klik je dat aan......)

Bramxl

  • Gast
onzichtbare muis
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/21, 18:16:19 »
Als ik een icoon of menubalk aanraak met mijn onzichtbare muis pointer dan zie je dat hij even van kleur veranderd. Ook komt er dan een text balkje bij te staan waar je muis op staat. Maar het is wel veel werk om b.v. je PC weer af te sluiten omdat het quit icoon lastig te raken is.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
onzichtbare muis
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/21, 18:17:22 »
Wat voor muis is het? Merk, type....

Bramxl

  • Gast
onzichtbare muis
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/21, 20:34:11 »
een logitech G3 (= een laser muis)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
onzichtbare muis
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/21, 20:37:54 »
Doe eens dit:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/136610#p136610

Deze instructie zorgt er onder andere voor, dat je muis opnieuw wordt geconfigureerd. En voor de rest heeft het ook nog enkele bijkomende positieve effecten.

Helpt dit?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
onzichtbare muis
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/21, 21:27:04 »
Als je muispointer wel werkt maar niet zichtbaar is, dan zou het ook nog aan je grafische kaart kunnen liggen.
Wat voor kaart heb je?

Offline Euphonix

  • Lid
onzichtbare muis
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/22, 13:00:29 »
Ooit een keer eerder zelf zoiets gehad. Heb het toen kunnen oplossen door in xorg.conf in de sectie Device toe te voegen: Option "SWCursor" "1"

Bramxl

  • Gast
onzichtbare muis
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/23, 17:09:36 »
Ik denk dat het aan mijn video kaart ligt. het is een xfx nvidia 6600GT 128mb agp

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
onzichtbare muis
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/23, 17:11:21 »
Citaat van: Bramxl
Ik denk dat het aan mijn video kaart ligt. het is een xfx nvidia 6600GT 128mb agp
Dat is juist een prima kaart voor Linux! Volg nou gewoon eens de instructie op, die ik je in mijn eerdere bericht heb gegeven? Zeker weten dat het goed komt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
onzichtbare muis
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/23, 17:12:22 »
Ik heb ook een XFX 6600GT, maar dan de PCIe versie. Alleen heb ik geen last van onzichtbare muiscursors.
Zou je de inhoud van /etc/X11/xorg.conf hier kunnen plaatsen?
Kopieer dit commando in een terminalvenster:
gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf