Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeer software: Windows vs Linux !  (gelezen 2404 keer)

Installeer software: Windows vs Linux !
« Gepost op: 2011/11/06, 09:08:39 »
Ik kreeg een leuke tip over een blog waarin beschreven werd hoe je het snelst software kan installeren in Linux en vervolgens in Windows.
Wie gaat er winnen ?

http://www.psychocats.net/ubuntucat/software-installation-in-linux-is-difficult

Groeten van Karel,

Ps: en het kan nog sneller in Linux (terminal).
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/06, 13:34:26 »
haha, geweldig, maar ik herken het wel ja, even wat nodig in Windows, moet je vaak eerst zoeken.

vaak voor b.v.b. als je al weet waar je hem moet halen (e.g. LibreOffice weet je dat je naar libreoffice.org moet, etc.)
maar het kan in windows ook sneller, via ninite.com, maar dat werkt enkel voor die programma's die Ninite ondersteund.

overigens voor hen die windows af-en-toe gebruiken is ninite.com wel handig, onderandere flash, java Runtime, en wat andere basis software kan je dan via een installer downloaden, het idee lijkt een beetje op wat je in linux zou doen, programma's (paketten) selecteren, even de lijst controleren en bevestigen ("toepassen" in linux), dan de installer uitvoeren en toestaan (vergelijkbaar met het "wachtwoord voor <gebruiker>" venster, echter in windows wel de ene extra stap de installer te starten).


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/06, 15:57:16 »
Ja, en nu nog simpeler via het nieuwe Ubuntu Software Centrum. En Windows 8 gaat dit idee ook stelen, en nog rijker worden.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/06, 16:05:42 »
Ja, en nu nog simpeler via het nieuwe Ubuntu Software Centrum. En Windows 8 gaat dit idee ook stelen, en nog rijker worden.

Ik zie nog niet snel gebeuren dat er een MS app store komt waar je je software kan kopen hoor. Niet als enig portaal in ieder geval. Ik zie bijvoorbeeld Adobe een eigen online shop opzetten waar je direct kan kopen/ downloaden, op dezelfde manier als dat Steam werkt (voor games).

Je distributie van software moet je echt niet aan anderen uitbesteden, daar je dan enorme sommen moet gaan neertellen per verkocht product in de gemiddelde app store (zie wat Apple doet).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/06, 16:10:45 »
Ja, en nu nog simpeler via het nieuwe Ubuntu Software Centrum. En Windows 8 gaat dit idee ook stelen, en nog rijker worden.

Nounou, ik ben geen MS-fan, maar om dit nu stelen te noemen?
Dus dan zouden Apple met haar App Store voor OSX en iOS, Android met de Market, Nokia met de Ovi Store, WP 7 met de Store, Lenovo met haar App Market, GetJar met haar al jaren bestaande market en Amazon met haar AppStore ook allemaal gejat hebben van Ubuntu? Dat lijkt me eerlijk gezegd bijzonder sterk.

Offline Dave

  • Lid
Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/06, 16:18:01 »
en het begon allemaal met het snoepje van de week (de gruyter)   =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/06, 16:18:52 »
Ja, en nu nog simpeler via het nieuwe Ubuntu Software Centrum. En Windows 8 gaat dit idee ook stelen, en nog rijker worden.

Nounou, ik ben geen MS-fan, maar om dit nu stelen te noemen?
Dus dan zouden Apple met haar App Store voor OSX en iOS, Android met de Market, Nokia met de Ovi Store, WP 7 met de Store, Lenovo met haar App Market, GetJar met haar al jaren bestaande market en Amazon met haar AppStore ook allemaal gejat hebben van Ubuntu? Dat lijkt me eerlijk gezegd bijzonder sterk.

Nou vooruit dan  ;)
+1

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/06, 20:55:31 »
en het begon allemaal met het snoepje van de week (de gruyter)   =D
Volgens mij was dat van Simon de Wit :lol:
[/offtopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/06, 21:26:54 »
Het is allemaal weer lekker zwaar overdreven en aangedikt. Heel veel screenshots teveel welke er echt niet toe doen. Kinderachtig hoor.
In mijn ogen zou het dit soort lui sieren om met goede argumenten te komen, in plaatst van dingen bewust overdrijven of afzwakken om het in hun straatje te laten lopen.

Ik vind Linux fijn hoor, maar dit kansloze Windows bashen vind ik nergens voor nodig.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/06, 21:49:00 »
Het is allemaal weer lekker zwaar overdreven en aangedikt. Heel veel screenshots teveel welke er echt niet toe doen. Kinderachtig hoor.
In mijn ogen zou het dit soort lui sieren om met goede argumenten te komen, in plaatst van dingen bewust overdrijven of afzwakken om het in hun straatje te laten lopen.

Ik vind Linux fijn hoor, maar dit kansloze Windows bashen vind ik nergens voor nodig.

+1
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/07, 00:48:05 »
Het is allemaal weer lekker zwaar overdreven en aangedikt. Heel veel screenshots teveel welke er echt niet toe doen. Kinderachtig hoor.
In mijn ogen zou het dit soort lui sieren om met goede argumenten te komen, in plaatst van dingen bewust overdrijven of afzwakken om het in hun straatje te laten lopen.

Ik vind Linux fijn hoor, maar dit kansloze Windows bashen vind ik nergens voor nodig.

Deze mensen zorgen er ook voor dat mensen een hekel aan Linux krijgen zonder het ooit geprobeerd hebben. Hij laat niet de werkelijkheid zien en mensen die dit zien en nu Windows draaien zullen alleen maar beledigt zijn en zich tegen Linux keren omdat ze heel andere ervaringen met Windows hebben.
Een Windows gebruiker moet in zijn waarde gelaten worden en door te laten zien wat ook mogelijk is overgehaald te worden en niet door anderen met onzin zwart te maken.

Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/07, 08:43:39 »
Eens met de laatste drie reacties, maar het is wel duidelijk dat jullie niet vaak op het internationale Ubuntuforum komen :P Daar komt de eigenaar van die site tenminste over als een beschaafd en behulpzaam forumlid en absoluut niet als een Microsoftbasher, in tegendeel. Dit is inderdaad wel een minder gelukkig artikel. Natuurlijk zit er iets in, het softwarecentrum vond ik ook een groot voordeel van Ubuntu, maar het wordt ernstig overdreven. Het beste scenario in Ubuntu wordt afgezet tegen het slechtste scenario in Windows.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/07, 17:38:26 »
Het beste scenario in Ubuntu wordt afgezet tegen het slechtste scenario in Windows.

het kan nog erger hoor! in plaats van via internet downloaden, eerst naar de media-markt gaan. daar iets uit het schap halen, afrekenen, naar huis gaan, cd-rom uit de verpakking halen, cd-rom in de dvd-speler leggen, dvd laden en dan die hele install-wizard waar je ook nog word gevraagd een productcode over te tikken en je product via internet te valideren. die weg is eigenlijk nog langer dan de "download van internet"-weg die in het voorbeeld word gegeven...

Re: Installeer software: Windows vs Linux !
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/08, 17:52:03 »
Niet te hard lachen, maar ik heb het een keer letterlijk zo gehad bij het installeren van de geluids driver in w7.  :|
Heb uiteindelijk met een live-cd Ubuntu gestart om er achter te komen welke geluids chip er nou in zat.

Het is in het voorbeeld van Hearts idd wat overdreven.
Wat dan weer afdoet aan de kwaliteit van de grap.
Was beter geweest als het op gelijk niveau lag.

Verder ben ik het wel eens met de boodschap.
Heel veel software is lang niet zo moeilijk te installeren als dat veel mensen bang voor zijn.  :D