Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Totem werkt niet / Geluid werkt niet  (gelezen 8002 keer)

walter

  • Gast
Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Gepost op: 2005/08/23, 00:26:15 »
Hoi,

ik heb als newbie Ubuntu ge

Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2005/08/23, 06:32:48 »
mp3 codecs zijn vanwege patenten niet te ondersteunen en daarom niet standaar geinstalleerd. Je zult de 'universe' repository aan moeten zetten (http://wiki.ubuntu.com/AddingRepositories) en gstreamer0.8-mad moeten installeren.

Je geluids probleem klinkt een stuk ernstiger. Kun je de output van de volgende commandos eens mee sturen:
lspci
lsmod | grep snd

walter

  • Gast
Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2005/08/24, 00:07:20 »
hoi Dennis,

1. gstreamer lijkt mij ge

walter

  • Gast
Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2005/08/24, 00:09:58 »
Hier is de output van lsmod |grep snd  (er gebeurd niets)

walter@ubuntudesktop:~$ lsmod | grep snd
walter@ubuntudesktop:~$ lsmod | grep snd
walter@ubuntudesktop:~$

Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2005/08/24, 00:10:41 »
Citaat van: walter
1. gstreamer lijkt mij ge

walter

  • Gast
Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2005/08/24, 00:32:03 »
Thanks Dennis,

ik heb van die  Repository de pagina gevolgd tot en met het reloaden van mijn pakkettenlijst in Synaptic. Wat moet ik dan precies installeren uit die lijst?

Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2005/08/24, 12:55:19 »
OK, het blijkt dus dat de audigy LS nieuwere drivers nodig heeft dan beschikbaar zijn. Hier: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=35452 staat het een en ander uitgelegd. crimsun in #alsa op freenode kan je verder helpen als je er niet uitkomt.

walter

  • Gast
Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2005/08/24, 21:37:23 »
Ik heb mijn geluidschip op het moederbord ge-enabeld zodoende ziet Ubuntu wel een geluidskaart en kan ik het volume wel inregelen ( de schuifregelaars zijn niet meer grijs maar bereikbaar). Maar ik krijg nog wel die melding van decoders die ontbreken dus zal er wel iets verkeerd gegaan zijn met die Repositorry. Kan er niemand de juiste werkwijze eens opgeven.

Van  je laatste antwoord heb ik weinig of niets begrepen hoor Dennis, newbie weet je wel :-)

Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2005/08/25, 15:22:12 »
Sorry, ik vergeet nog wel eens dat niet alles zo simpel is als het lijkt. Kort samengevat: als je nog 2 maanden zonder audigy kan leven is dat het simpelste. In de volgende versie van ubuntu werkt-ie wel.

Om makkelijk alle repositories aan te zetten:
sudo wget http://paste.ubuntulinux.nl/d969 -O /etc/apt/sources.list
(let op: wget overschrijft de huidige repository instellingen)
sudo apt-get update
sudo apt-get install gstreamer0.8-mad

Hartwarez

  • Gast
Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2005/09/14, 23:03:44 »
Hoi jongens, ik ben een graad erger dan een newbie, een heel erge newbie dus en wil graag meer over Ubuntu of linux in het algemeen leren. Dit mede door mijn interesse in nieuwe os'en voor de pc, vandaar dat ik de ubuntu preview 5.10 (intussen ook de kubuntu en edubuntu versies 5.10 en 5.04 en een oudje Suse linux) aan het proberen ben en ook ik merk dat mijn audigy 2 zs niet of nauwelijks functioneert onder de genoemde versies, onder kubuntu heb een ietsiepietsie geluid met meer ruis dan geluid en onder de andere versies is het  helemaal stil, welk audiosysteem ik ook selecteer (mijn cmedia onboard chip geeft ook geen geluid).

Nu zie ik jullie antwoorden (de kenners) en dan denk ik, waar kan ik de grondbeginselen eens nakijken en leren? ik kom er uiteindelijk wel uit (denk ik ;0) maar een keer moet je het toch bestudeerd hebben, niet?

In de preview van ubuntu 510 werkt de audigy 2 zs nog niet :0(

Wat kan nog meer geprobeerd worden?

Hoeft al niet meer , heb hem ondertussen op gang gekregen door extra repositories toe te voegen en de ALSA MMSYSTEEM te kiezen en alles ok, heb intussen al novel linux en suse geinstalleerd en wordt steeds warmer voor linux ;0)))

Totem werkt niet / Geluid werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2005/09/16, 18:20:12 »
Audigy heeft vaker problemen, je zou eens in alsamixer (in de terminal) moeten kijken of niet toevallig een aantal dingen gemute staan (dan staat er MM onderaan de kolom) met 'm' mute/unmute je dingen.