Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer extra bureaubladen?  (gelezen 721 keer)

oeniehead

  • Gast
Meer extra bureaubladen?
« Gepost op: 2008/11/02, 11:44:11 »
ik heb ubuntu er na veel geklier opgekregen, en wil nu ook wat uit mijn mooie geforce kaart halen... met de 3D cube, alleen ik heb maar 2 bureaubladen, hoe worden het er meer?
ik heb gezocht bij de compiz instellingen, maar daar kon ik niet echt iets nuttigs uithalen, weet iemand waar deze instelling zit??

alvast bedankt

Offline Soul-Sing

  • Lid
Meer extra bureaubladen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/02, 11:56:14 »
rechtsonder werkbladen: rechtermuisknop:voorkeuren: aantal

Dadsgé

  • Gast
Meer extra bureaubladen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/02, 11:56:23 »
als je op je balk de lijst met bureaubladen hebt moet je enkel de 'voorkeuren' of 'preferences' instellen
dus rechtermuisknop, preferences en dan kan je ingeven hoeveel kolommen of rijen je wilt hebben ;)

als die lijst niet op je balk staat (zeer onwaarschijnlijk, omdat die er standaard op staat) dan moet je eerst nog die applicatie er op zetten:
rechtermuis op de balk zelf, 'add to panel', en dan 'werkbladwisselaar' toevoegen.
en dan het bovenstaande doen

op die manier kan je gemakkelij meerdere bureaubladen toevoegen ;)

(! rijen werken niet met compizcube, als je 'bureaublad muur' aanstaan hebt kan je dit wel gebruiken)

Digibeetje

  • Gast
Meer extra bureaubladen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/02, 11:56:50 »
Ik zie aan de datum dat je nieuw bent, ga eerst een werken met wat wel werkte,
en 2 bureau bladen is meestal voldoende.
Lees ook de tips van Pjotr eens door.
Via taakbalk kun je de 4 bladen meestal vinden.

Vertel eens, werk je onder 8.10 waar nog foutjes in zitten of koos je voor zekerheid van 8.04?
Ik draai deze nu alle 2 en 8.04 is beter en betrouwbaarder en 8.10 is nog niet foutloos, moet vaak Bugs melden en krijg veel update's komende maand.

oeniehead

  • Gast
Meer extra bureaubladen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/02, 16:39:39 »
Dank jullie wel allemaal, ik heb het nu ontdekt, en ik gebruik 8.04, die leek me ook het best omdat ik ergens iets had gelezen over slechte vertalingen ofzo... maarja, het werkt nu, hartelijk bedankt!!

groeten,

oeniehead