Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SOLVED : Slow start Firefox  (gelezen 662 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
SOLVED : Slow start Firefox
« Gepost op: 2018/02/23, 18:57:24 »
Ik heb sinds een tijdje, weet niet precies hoe lang, een probleem met het starten van firefox.

Het is Firefox 58.0.2 op ubuntu 14.05 en het duurt vreselijk lang voordat de boel loopt.

Dit probleem is er nu ik de update van firefox heb gedaan van 56.x naar deze door ubuntu aangeboden versie.
Blind vertrouwen is dus niet goed... dat had ik moeten weten.

Als ik een strace opvang dan schik ik van de hoeveelheid get-clock en get-time-of-day requests die door ff gemaakt worden.
En een hele rij resource unavaiable meldingen, vergeten te tellen...
In de versie 56.0 op mijn mint zie ik er helemaal geen of nauwelijks, niet het vernoemen waard.
De lengte van de totale file door strace gemaakt beloopt over de 13 MB met de FF 58 en op het mint systeem 320 KB.
Daarna loopt het wel, tot ik naar een andere site wil, dat duurt en duurt maar ... als hij er is , loopt het weer...
Allemaal heel vreemd, en ik wordt er behoorlijk paranoia van als je je kan voorstellen.

iemand suggesties of dit wel eens heeft gehad en opgelost ?

Ik wilde terug naar versie 56, maar dan heb ik dus het probleem dat de libs inmiddels zijn geupdate door ubuntu. Gaat dus niet.
Of moet ik de boel dan zelf compileren? Daar zat ik op dat systeem niet echt op te wachten.

Graag een reactie van U o mede linux anthousiasten. Want ik baal hier echt van.
« Laatst bewerkt op: 2018/02/24, 14:58:04 door kuifje09 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Slow start Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/23, 20:30:49 »
Heb je zelf add-ons/extensies geïnstalleerd in Firefox? Dat zijn de gebruikelijke verdachten....

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Slow start Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/23, 21:11:16 »
Geen enkele add-on daar. Ik vraag me af of het iets met de dns funktie te maken heeft.
Ik hab alleen nog nooit dergelijke problemen gehad. Het komt daar met de update van ubuntu en ook daarmee firefox, uit de lucht vallen.
De update van vandaag, gaf me de hoop dat daarmee het probleem zou verdwijnen, maar helaas.
Ik begrijp al helemaal niet de gigantische aantallen systemcalls naar de clock-time en de get-time-of-day. Werkelijk belachelijk.
Moet wel een heel kort door de bocht poging zijn om te zien of iets naa een kleine vertraging wel werkt.
Ik denk dat dat dan ook direkt naar het probleem wijst. Alleen zie ik niet wat... 

Omdat er nu meer dan 2 dingen zijn gewijzigd, ubuntu en firefox, is ook niet duidelijk wat de oorzaak is.

Al helemaal balen dat in niet even terug kan met firefox, want die verdenk ik het meest.
« Laatst bewerkt op: 2018/02/23, 21:14:05 door kuifje09 »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Slow start Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/24, 08:26:53 »
Niet klagen over updates, deze moeten geïnstalleerd woorden, ivm veiligheid, want anders krijg dat linux onveilig wordt, indien men updates gaat tegen houden.

test eens,
1 opstarten oude kernel,
2 firefox via synaptic compleet verwijderen, ook de files.
dan in je home map, de verborgen files van firefox zoeken, deze verwijderen.
dan firefox installeren, en testen.

Je router 5 minuten uitzetten, en opnieuw starten.
In firefox de proxy settings, staan bij mij op systeem gebruiken.

Ook is het mogelijk dat je provider storing heeft, dus wacht misschien een dag of 2.

Offline jolo

  • Lid
Re: Slow start Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/24, 08:51:29 »
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline carbon

  • Lid
Re: Slow start Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/24, 13:07:57 »
Maar Firefox is zowiezo zeer  traag, is dat het problem niet gewoon ?  Andere browser gebruikt die snel is en daar gewent aan geraakt?
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Slow start Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2018/02/24, 13:12:30 »
Zo goed als alle adviezen al geprobeerd, maar kan FF nog eens herinstaleren, na de mozilla-dir eerst leeg te maken.
Herinstallatie FF , spelen met de proxy.. alles al gedaan, en de site van mozilla geeft niet veel licht op mijn probleem.
Mogelijk dat er inderdaad oude rommel in de Moz-dir staat die problemen geeft...
Dat zal ik eerst checken. Had ik niet aan gedacht, alles verwijderen met synaptic is niet altijd alles zoals je zou verwachten.

Ik kom er op terug...

n.b Ik heb nooit echt problemen gehad met FF qua snelheid, maar met versie 58.0.2 is het echt helemaal mis.
Daar gaat echt iets helemaal de bocht uit, maar waarom...

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Slow start Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2018/02/24, 14:57:02 »
Na het verwijderen van FF en leegmaken van de .mozilla dir een reinstall.

FF loopt weer als een speer. Toch iets vreemd gegaan met een update!
Was wel een vrij grote cache aanwezig terwijl ik zeg "NIKS BEWAREN en OPRUIMEN bij afsluiten"
Maar vooruit, ik kan weer zonder onderbuik gevoelens mijn bankzaken doen. dat is wel het belangrijkste.